Gå til innhold

død ja--

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det egoistisk å si til barnet at far er død?

far er ikke i bildet i det hele tatt, sitter for det meste inne i fengsel og er stornarkoman, han har ikke hybel eller noe, bor på gata og dem han henger seg på, han er også i slosskamper annenhver dag, har masse inkasso og skylder folk overalt litt over 50 00 tilsammen...

hjelp? hva gjør jeg når gutten min blir så stor at han skjønner hvor er pappa spørsmålet? og hva gjør jeg når han spør om det og ikke skjønner hva narkoman og gjeld er?? hjelp meg,, plis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ingen gode råd til situasjonen din desverre..Men jeg vil råde deg til å ikke si han er død!Sannheten kommer alltid frem,hva vil barnet ditt syns om deg da?!Og (hørtes lite sannsynlig ut) det kan faktisk være at pappaen tar seg sammen og en gang blir en mann som er narkotika fri,og ønsker å ha kontakt med barnet...Bare noen tanker;)

Meen...hvorfor har du fått barn med han egentlig...Har vel ikke blitt narkoman over natta...?

Skrevet

vi var jo sammen i en ganske lang stund, ble gravid på p piller, og flytta fra han rett før jeg fant ut at jeg var gravid..

ja du harvel egentlig rett når jeg tenker meg om.. må vel bare forklare enkelt å si at pappa er i tr........

hm,, blir litt sliten og desperat til tider, takk for at du/dere får meg ned til jorda igjen?

Skrevet

du får ta det gradvis,utifra barnets alder og evne til å kunne forstå og forholde seg til det du sier...Du kan vel si at han er syk..for det er han jo på en måte..?

Anyway,lykke til;)

Skrevet

mine gutter måtte få vite at pappan deres er narkoman nå i vår. han eldste fikk spm på skolen om faren var narkoman..

hittil hadde jeg bare sagt at jeg ikke vet hvor faren var..viste jo egentlig ikke det heller da, men er ikke så lett å fortelle sine barn hvordan faren er.

de var 8 og 10,5 år når de fikk vite det!

å de tok det kjempe bra, for som de selv sa "nå vet vi i allefall hvorfor pappa ikke kan være pappan vår"

vi har pratet mye om dette i ettertid.

må ikke si at faren er død, for barnet ditt vil uansett få vite sannheten en dag!

du kan jo ta kontakt med hs å hør hva de anbefaler deg?

Skrevet

for all del, skjønner at det er slitsomt at barnet har en slik pappa, men du må ikke fortelle barnet ditt at pappa er død.. her har mine barn desverre en død pappa, og alt er bedre enn og sitte og høre sine egene unger si at pappa er død, han er borte vi må finne han! bare ignorer og glem pappan, disse tingene kan forandres og gjøres om til gode etterhvert selv om alt nå ser håpløst og bittert ut. men ikke si det til barnet ditt. uff!

du finner nok å mange andre lure svar enn og si at han er død, du tror det er den lette veien, men en dag vil du finne ut at du har gått den gale..si det som det er når guttungen er gammel nok til og forstå..og om pappan ikke har noe med ungen og gjøre, så føler han nok ikke noe savn eller lurer på så mye nå. ta tiden til hjelp..snakk med helsestasjonen, kansje de kan gi deg noen tips..

Skrevet

Ei jeg kjente ble fortalt av moren at faren var død, siden faren bodde i utlandet og hadde slått moren. Hun fikk vite sannheten da hun var 15, og var ganske bitter i lang tid...

Hun hadde jo fra hun var barn hatt tusen spørsmål om hvordan pappa var, om han og mamma var forlovet, hvor han lå begravet osv...

Så pass på. Plutselig kan du ha fortalt så mange løgner og bli fanget i et vondt nett, at du hadde ønsket at du hadde forsøkt å forklare sannheten og hva en narkoman er isteden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...