Gå til innhold

Bading av den lille....


Mai_jente

Anbefalte innlegg

Noen her som sliter litt med badinga? Og hvilken temperatur har dere på vannet?

 

Hun protesterer skikkelig,så det blir kun katte vask,huff og jeg som har meldt meg på baby svømming fra september---...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lunket vann for min albue, om du skjønner. Vet selv at jeg liker det litt for varmt. Så jeg er ekstra obs til han for å ikke få det for varmt der.

Ellers har jeg bare litt vann, hele kroppen blir ikke våt. Jeg må helle vann over han hele tiden. Det liker han. Også bader han ikke så lenge at han blir lei. Det er å få han oppi, vaske håret, og prioritering av hudfoldene under haka, armene, lysken, rompa og mellom tærne. Så er det rett opp å pakke inn i hankle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har og albuevarmt vann. :)

Leon eeelsker å bade, vi har masse vann å det er bare så vidt ansiktet stikker opp, han ler og plasker leeenge, koser seg masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hos oss! Vi bader i litt varmere enn lunkent vann, og han plasker og koser seg masse! I går sprutet han så fælt at mamman ble helt våt. Bader han nesten hver kveld, og legger han ganske kjapt etter "kveldsmaten" og da sover han så søtt. I dag fikk farmor og farfar anledningen til å bade ham - og de syntes alle 3 at dette var stas! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg en varm vaskeklut over brystet på babyen, når du har lagt babyen ned i vaskebaljen. Fikk dette tipset av helsestasjonen, da de mente at dette ville virke "lunende" og beroligende, fordi barnet da ikke følte seg helt nakent lenger. Fungerte veldig bra hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har badekar med termometer så vi legger oss på 35-37 grader. Ganske bra med vann men legger våt klut for å deke brystet og denne fornyes stadig med badevannet slik at holder seg varm.

 

Når det gjelder hvordan tulla liker det så er det sånn både og. Som oftest er hun blid til å begynne med. Hender at hun begynner å skrike men da tror jeg vi har vært for ivrig i å prøve å komme til overalt. Selv om hun ser ut til å like det og pludrer litt spennes kroppen og det er nemmelig ikke lett å komme til innunder hals, valkete lår og få henne til å åpne knyttede hender. Så går over med kluten på "land" der føler ikke kom til. Lettere har vi funnet ut.

Ikke moro å bli tatt opp av det deilige vannet de gangene hun virkelig trives...da blir det spetakkel... Helt til vi tar frem hårføneren... Bruker den med god avstand på laveste varme for å få tørket innunder valkene på lårene. Det elsker hun! Og sprer da beina og er helt avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...