~~DoraDora~~ Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Skal bake eplekake i morgen, men har bare en dårlig oppskrift, hvor kaka blir kjedelig og noe tørr. Ønsker meg ei saftig og knall god eplekake....som ikke er for avansert å lage. Hadde vært flott om den lett kunne lages rett før gjestene kommer, slik at de får nybakt og varm eplekake til den hjemmelaga vaniljeisen:))))
Gjest Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg kjøper en pose Toro muffins og blander i eplebåter. Jeg tror oppskrift for eplekake står på Toroposene.For å få en ekstra deilig smak bruker jeg å putte de oppkuttede eplebitene i en pose med sukker og kanel, rister skikkelig, og legger de i ønsket mønster på kaka. Så godt som hjemmelaget:-) Lykke til
~~DoraDora~~ Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Tusen takk for tipset. Det skal jeg jammen prøve, for muffinsdeigen er jo knakende god:))))
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 hmmm... dette må jeg også prøve når jeg får stekeovn:))))
Sånn kan det gå Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Fiskegratengeplekake 400 gr margarin 6 dl hvetemel 3 dl sukker 1 dl hakkede mandler 1 dl rosiner 5 epler knust kavring Smuldre margarin og hvetemel. Bland sukker, hakkede mandler og rosiner i. Rasp eplene. Smør en ildfast form ca 30 x 40 cm. Legg deig og epler lagvis. Begynn og avslutt med deig. Strø over knust kavring. Stekes midt i ovnen ved 200 grader i 40 min. Serveres rykende varm med is til. Navnet har jeg gitt kaken fordi den ser ut som en fiskegrateng rett og slett. ;-)
Sånn kan det gå Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Har jeg aldri testet, for den er så knallgod varm med is på at den forsvinner med det samme... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå