Zyan Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Åneiii, hadde håpet på skomakergata jeg. Hadde vært koeslig ettersom han "Jens Petrus" nå er død..
Dailis Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 NRK har sagt at skomakergata aldri kommer tilbake...... Men blåfjell er langt bedre enn de håpløse de har hatt de siste årene.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Pussig at denne kom nå, snakket med gutta om dette før i dag! De ville absolutt se "jul i Svingen" på DVD...og da lurte vi litt på hva som kom i år. Alt annet enn "Barnas superjul", for det var ikke noe for en familie som elsker adventstiden!
Kjukka Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Jul i blåfjell er latterlig... Godt at jeg har DVD med Jul i skomakergata...
Mamsen&2Gull Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Om NRK ikke sender Jul i Skomakergata så svikter de maaange generasjoner. Ingenting er som en adventstid med Jens Petrus. Godt jeg har DVD`n.. Det der Superjul-greia er bare tull! Da er det mye bedre med Blåfjell ja:)
Hikken Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Kan de ikke sende skomakergata etter leggetid a? Kunne man lagt barna og sett på skomakergata selv :-) Må nok investere i DVD'en i år, fikk aldri kjøpt den i fjor. Jeg vil ha desember med kakao, nystekte boller og Jens Petrus!
Makkapakka Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Hvorfor skal ikke skomakergata bli sendt på nrk igjen? Jeg husker vertshuset den gylne hale, det var moro!!!
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Vi gleder oss!! Er jo en av de bedre barnetv`ene de seriene der! Setter meg gjerne ned sammen med pia og ser det jeg. Gleder meg til juletidene også jeg da ) Det er nok en av de få positive gledene over at sommeren er på hell.
Meg og knoll&tott Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Di ville ikke at den skulle bli "oppbrukt", men forbli som et minne eller noe sånn... Men sende gamle norske filmer hele sommeren DET kan dem...
LadyLuck & Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 syns de kunne sende "vertshuset den gylne hale" på nytt jeg, lærerikt og koseligt..
mamman til to gutter Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Jeg så en oversikt over hvor mange seere julekalenderene de siste årene hadde hatt i gjennomsnitt de siste årene. Barnas superjul hadde færrest og etter det kom Skomakergata (ble sendt sist for ca5år siden, tror jeg), så virker ikke som at barna liker det like godt som foreldrene... Jeg er glad for at Jul i Blåfjell sendes:-) Synes det er en koselig serie, håper bare at mini skjønner noe av det ettersom han bare vil være ca 1,5år i desember...
2barns mor Skrevet 6. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. august 2008 Personlig så synes jeg Skomakergata er "julekalenderen", men i å med at vi har den på dvd, så gjør det jo ikkeno.....
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 6. august 2008 #16 Skrevet 6. august 2008 Blir nok koselig det=) Men datteren vår på 4 år elsket Barnas superjul! Hun snakker om det FREMDELES!!! Så sånn sett så kunne jeg jo tenkt meg at det kom en gang til:) hehe.. Selv om jeg personlig var mindre begeistret, for å si det litt fint;p
Bettybu Skrevet 6. august 2008 #17 Skrevet 6. august 2008 Jul i Blåfjell?? Jippi, da blir det å strikke blåfjell antrekk til poden.. Liker veldig godt melodiene jeg da.. Gikk vel gravid med han i 2004, og da var det blåfjell/Månetoppen...
Gjest Skrevet 6. august 2008 #18 Skrevet 6. august 2008 Skomakergata var for oss som vokste opp på 80-tallet... Er veldig glad for at de ikke sender det igjen - er jo barna som skal se på det. Jul i Blåfjell er koselig :-)
Pærefrø Skrevet 6. august 2008 #19 Skrevet 6. august 2008 Jeg har hørt at grunnen til at de ikke sender skomakergata igjen er at det var et ønske fra Henki Kolstad om å ikke gjøre det.... Men som ei over her sa, så kunne de godt ha sendt den gyldne hale igjen.... det syns jeg var så koselig etter skomakergata da...
Denice Skrevet 6. august 2008 #20 Skrevet 6. august 2008 Hva med å state en underskriftskampanje mot NRK? VI VIL HA JUL I SKOMAKERGATA!!!!!!!!!!!! Noen som vil starte tråden?
Meg og knoll&tott Skrevet 6. august 2008 #21 Skrevet 6. august 2008 Det ligger en link på facebook om å få skomakergata i år, for å hedre henki kolstad. Tror ikke ungene idag er like gira på den serien. Skal beint sjå at om 15-20 år så sitter det en gjeng mødre på nettet og diskuterer hvorfor di ikke kan sende blåfjell igjen, det var jo den som minte den om julen
___ Skrevet 6. august 2008 #22 Skrevet 6. august 2008 "Jul i Blåfjell" var bra. Tror ungene også kommer til å like den selv om jeg hadde håpet på noe nytt. Jeg er i hvertfal glad for at ungene får et bedre tilbud enn "Jul i Skomakergata". Den gikk ut på dato for veldig mange år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå