Gå til innhold

mitt lille leggemonster...


line_n & sara

Anbefalte innlegg

sara var sååå grei å legge for inntil et par uker siden..

nå er hun et lite leggemonster!

 

ser ut til at den lille tanna hennes bryter lenger ut i tannkjøttet, så jeg tipper det er årsaken..men detinox hjelper ingenting..så jeg tviler plutselig litt....

 

i kveld våkna hun og hyyylte etter å ha sovet et par timer, måtte ta henne med ut på kjøkkenet for å roe henne, og det eneste som hjalp, var å holde i samboerns mobil...hun fikk den med seg i senga! men da hun ikke ville slutte å suge på den, måtte vi finne en nødløsning (hun smatta skikkelig på den..ble litt nervøs for at den skulle bli ødelagt av sikkel!)

fikk bytta den mot en liten kloss til babyduplo (bitering ville hun ikke ha)

sovna til slutt (på magen)

 

huff...håper dette gir seg snart...slitsomt å ha det slik hver kveld, og ved lurene på dagtid..

 

flere som plutselig har fått leggemonstre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått det! Dere skrev her om nattavvenning og jeg orket ikke å kommentere det engang,- for Minsten som hadde vært avvent på natta i et par måneder begynte plutselig å våkne både en og to ganger i nattetimene og jeg følte det eneste som nyttet var å finne frem puppen igjen. Jeg tenkte at det kanskje var den korte ferieturen vår som fikk han ut av rytme. Han sover nemlig på eget rom hjemme og en langhelg måtte han dele både med oss foreldre og storebror. Det var stas det å ligge i reisesenga og kikke på alle oss tre kan du tro.

 

Han hadde fått to tenner nede tidligere, men så dukket det opp to til i overmunnen. Når de var skikkelig kommet gjennom begynte han å sove hele natten igjen,- så nå krysser vi fingre for at det vil han fortsette med. Men selve leggingen på kvelden er litt verre nå enn før,- tror han har skjønt at det av og til hjelper å gråte og kave litt..... :-) Luren på dagen blir også av og til forsinket fordi hna kaver rundt i sprinkelsenga og setter seg fast på tvers og sånn, men tilslutt sovner han som regel likevel.... Må bare inn og snu han og sortere armer og bein :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det noen dager, og skjønte ikke hvorfor. Helt til vi kuttet ned sovetiden på dagen fra tre lurer til to. Kuttet den på ettermiddagen, da ble han så trøtt at han sovnet med en gang vi la han i sengen for natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at flere har disse "fasene"

 

i dag klarte jeg ikke å legge henne i det hele tatt kl 1! hun har vanligvis to lurer i løpet av dagen, en to timer etter at hun våkner, og en i ett, to tia.

 

ga helt opp å legge henne, etter en time med en aldeles lys våken sara! hun krabber bort i enden av senga (nærmest døra til kjøkkenet og meg) steller seg opp på knærne og roooppper mamamamamamaaammmamamama..

jeg går inn, legger henne på rygg, gir smokk og bamse, spaserer ut, og må inn igjen etter 20 sekunder..

 

nå er det litt over en time til leggetid, så vi får se hvordan det går!!

synes kanskje det er litt tidlig å bare ha en lur på dagtid nå..eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt når de begynner å sove bare en lur, det er vel individuelt. Hvor lenge sover hun om gangen? Kan jo være at det blir for mye søvn på dagtid. Min sover to lurer ca 2-3 timer tilsammen.

Blir spennende å se om hun sovner i kveld da! Krysser fingrene for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten har sovet natta igjennom hele tiden, men de siste to ukene har han våknet en gang om natta og bæljer og bærer seg helt til han får pupp! Begyte å "overhøre" ham for et ar netter siden for han skal ikke trenge pupp nå. Han har hylt en times tid da hver natt, men så sovner han helt til seks-tiden. Ikke moro! Får vondt i hjertet. Men målet er å få natta tilbake ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er det fremdeles en runde pupp om natta i tre tia..

har forsøkt å sende pappan inn med vannflaske, men hun lar seg ikke lure ;)

 

hun sovna til rett tid i kveld, tiltross for bare en lur i dag! var ikke spesielt grinete/overtrøtt, heller!

hun pleier vanligvis å sove i underkant av tre timer (mellom 2 og 3 tipper jeg)

den første luren hennes, varer gjerne i to timer, og det var bare denne luren hun hadde i dag..

..synes det er fint med to barnefrie pauser i løpet av dagen (den første luren bruker jeg til å sette på vaskemaskinen, den andre henger jeg opp klærne..)

får se ann morgendagen, siden vi har hatt problemer med å få henne til å sove lur nr 2 i en ukes tid nå..kanskje det er et tegn på at den er blitt overflødig!? hun virker jo trøtt, da..

jaja..får bare se det ann!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...