Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Man skal jo ha med morgenurin til legen. Det er umulig for meg å få til det da jeg er oppe og tisser hver 1,5-2 timer pr natt for tiden. Har hodepine og høyt BT nå, men urin var fin. Ville urinen inneholdt protein uansett hvis det var sv.forgiftning? Selv om den bare har stått i blæra max 2 timer?
mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg har ikke noe svar, men lurer veldig på akkurat det samme. Er nå i uke 37.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Da skal jeg spørre jordmor i morgen og prøve å huske å legge inn svaret til deg
C@milla *EMIL* Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 skrekkblanda fryd: leste inne på en annen tråd at du hadde drukket espresso før blodtrykket ble målt, jeg tror gjerne slikt kan virke inn jeg da.. om du har gått rett før de måler, om du sitter med bena i kryss osv har vertfall betydning.. Få de til å måle blodtrykket flere ganger om du nettopp har satt deg ned, eller om du har engasjert deg mye i samtaler(vifta med armer osv..) Jeg ser ofte at dette virker inn hos meg. Og om jeg er en smule nervøs for noe - bekymra så virker også dette inn:o) Fikk bare lyst til å si det.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2008 C@milla - ja jeg tenkte det samme. Men det var rart at virkningen skulle vare så lenge? Drakk is-espresso kl 08 og målte høyt BT hjemme sist kl 16. Er bedre nå, måler med jevne mellomrom. Føler ikke jeg stresser med det i og med at jeg skal til jordmor i morgen, vet at er det høyt da også vil hun gjøre noe. Får håpe det bare var en overdose koffein
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Heisann. Jeg har samme problem som deg, er oppe hele natten og tisser og føler at jeg ikke kan avgi en prøve som har fått blitt inni der en stund. MEN jeg har fått utslag på UVI og på andre bekterielle infeksjoner til tross for dette. Jeg kan være på toalettet kl 06 og alikavel tisse på koppen kl 08 og få utslag. Tror det er viktigest at du ikke drikker på de nattlige besøkene slik at urinen blir utvannet..=) Slik har det vert for meg hver eneste gang i snart 9 mnd.
C@milla *EMIL* Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 skrekkblanda fryd: hehe, ja får tro det er det. Jeg fikk eks målt blodtrykket til 150/90 hos hjertelegen(går der hver 14.dag) dagen etter var jeg hos jordmor hvor de målte til 145/69.. så¨det var jo et betraktlig bedre undertrykk da.. det går litt opp og ned har jeg merka,men den på 90 på under va litt ekkel syns jeg da.
lana<3 Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Ja hos min lege måler de 3 ganger og finner gjennomsnittet der på hva jeg har i blodtrykk, jeg har gjennomsnitt 140/90. For en mnd siden var gjennomsnittet mitt 110/60. Jeg har nå protein i urinen både når den er bare 2 timer gammel og når jeg tar morgenurin....
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2008 Mitt undertrykk var på 99 her hjemme i ettermiddag. Det var ikke noe særlig :/ Har på en måte ventet litt på det, ble lagt inn på sykehuset i 2003 med et trykk på 160/110. Aner ikke hvorfor, men har knasket blodtrykkspiller siden Og den gang var jeg slank og trente. Får sjekke det hos jm i morgen. Er i gode hender på Ullevål så frykter ikke. Må huske å spørre ang smerter høyre side under ribbeina også. Trodde det var babyen som sparka og pressa der, men UL viste at beina slett ikke ligger der. Men det kan jo være press fra livmor e.l, er mye rart som skjer inni kroppen som jeg ikke har peiling på
C@milla *EMIL* Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Ja..går på zelosok selv jeg..har hjertesvikt.. Men de sjekker nok angående sv.forg. også da. Fant de ikke ut hvorfor du fikk forhøyet blodtrykk den gang i 2003?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2008 Nei, de fant ikke ut av det. Var 168cm høy og mellom 53-55kg så det var ikke overvekt. De tok MR av hodet og nyrer og urinveier, 24timers BT-kontroll og 24timers urinsamling, kreatininclearence og alt mulig. Ingen funn. Min mor har høyt BT da, men hun er jo en god del eldre enn meg. Var 25år i 2003 jeg. Så det er fremdeles et mysterium. Gikk til utredning på nyrepol på Haukeland, men siden de ikke fant noe har jeg bare spist BT-piller og kontrollert BT hos fastlege.
C@milla *EMIL* Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 Da kan det nok være den arvelige faktor da... ikke alltid de finner ut av det nei, jeg har såkalt uspesifisert hj.svikt jeg da, det betyr jo bare at de ikke vet hvorfor jeg fikk det heller... Tok utredning av hjertet og hele pakka, men likevel.. Går nå heldigvis greit og fikk lov å bli gravid nå. Måtte først slutte på medisiner, og ble satt på disse nye da hjertet økte i omkrets igjen rundt 3.måned.. Men var forberedt på at noe kunne skje da.. Har nå bare et par tre uker igjen nå, så håper det holder seg fint til jeg er ferdig:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå