Gå til innhold

Light produkter, f.ex.kakao..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg drikke light kakaoen som fortsatt står i skapet tror dere? Var innpå matportalen og fant omtrent ingenting om dette, bare noe ang. lettbrus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noe farlig i det hele tatt..

Men nå tror ikke jeg at light brus er noe verre enn vanlig brus heller, eller omvendt!

Skrevet

Har kuttet ut alle light produkter jeg..

Skrevet

Hørtes jo veldig voldsomt ut...

Skrevet

Det anbefales ikke at barn under 3-4 år får kunstige søtningsstoffer pga at de kjemiske stoffene utgjør så mye i forhold til kroppsvekten og en er ikke hundre prosent sikker på at det ikke er skadelig. Så dermed bør en vel holde det lille fosteret unna kunstige søtningsstoffer også....

MEN, alt med måte. Tror ikke det er krise om du tar en kopp kakao i ny og ne så lenge det ikke blir daglig tilførsel av søtstoffene. :-)

Skrevet

Det har ikke alltid en sammenheng hva som tåles av et foster og småbarn tåler å spise. Honning skal man f.eks, ikke gi barn under 1 år, men det er ingenting i veien for en gravid å spise det. For å sette det på spissen så kanbi spise tilnærmet normalt og slippe å leve på mm/mme når vi er gravide.

Skrevet

Jeg er så enig, så enig. Synes det ofte blir litt vel mye hysteri om matvarer.

Skrevet

Poenget er jo at de advarer mot stort inntak av light brus i svangerskapet. Dermed er det allerede en advarsel ute mot kunstige søtstoffer og en bør kanskje holde seg unna det i store mengder uansett hvor en finner det.

Skrevet

Nå er det jo ingenting som er bra for oss gravide..

Ikke skal vi spise ditt og ikke kan vi drikke datt..

Alt med måte sier nå jeg..

Jeg har hørt at man generelt sett skal være forsiktig med light produkter, men det finnes jo like mange negative sider med de vanlige produktene også..

Hvor skal dette ikke spise ditt og ikke drikke datt hysteriet ende?

Selvfølgelig skal man ta enkelte forhåndsreglere når man er gravid, men og my God..

Tror ikke det er så mye bedre for den lille i magen at mor går rundt å er bekymret for alt og ingenting hele tida...

Skrevet

Har fått beskjed om å sipse/drikke mest light produkter om jeg kan men det er pga høyt blodsukker..

Light produkter er egentlig KUN egnet og laget for personer med diabetes og høyt blodsukker. Ikke "vanlige/normale" mennesker..

Men alt med måte som tidliger nevnt her..=)

Skrevet

Les på pakken og sjå om det inneheld aspartam (kreftfremkallande søtningsstoff), gjer det ikkje det går det nok fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...