Gå til innhold

Kjøper dere dobbelt opp eller hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere dobbelt opp av parkdresser og vinterdresser eller hva gjør dere damene egentlig når barna trenger dress hjemme med? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte dobbelt opp. Men jeg kjøper ikke dresser til 1500, har vært fornøyd med sparkjøp sine, jeg...

Skrevet

Nei, ser ikke poenget egentlig. Går ungene f.eks med dressen når jeg henter så blir jo den automatisk med hjem og så på igjen dagen etter når de skal ned igjen til barnehagen. Samme med regntøy.

Skrevet

Som i å gå i butikken og kjøpe to like reimadresser? Nei. Men han har alltids dobbelt av uteklær. Rett og slett fordi jeg kjøper nytt mens fjorårets fortsatt passer, så de overlapper. Også kjøper jeg på salg over jul igjen, sa han har alltids to sett. Men så kjøper jeg bare billig skit til ungen min også da ;-)

Skrevet

har bare ett sett

Skrevet

NEi kjøper da ikke dobbelt opp,,

Jeg har vaskemaskin jeg, og tørketrommel også.

Er dressen skitten , tar vi den hjem og vasker den,

hvis ikke, har bhg ekstraservice og for et beløp pålydende 200 kr ekstra i mnd, vasker de, og tørker, dresser og regntøy i bhg...

Mulig vi må ha et ekstra sett billig regntøy, men det ser jeg an behovet for...

Skrevet

vi har et sett med regntøy og en kjeldress. vi går til og fra så hun har alltid en av dem med hjem

Skrevet

Jeg har alltid dobbelt opp uansett, greit at noe alltid er rent og tørt.

Trenger selvsagt ikke ha to svindyre dresser, viktigt at ungene har noe tørt og behagelig å ha på seg. Anbefaler ullsokker og strikka vanter siden de holder på varmen selv når de er fuktige og våte...

Skrevet

Ja men gjør som ei som svarte her at det hjemme er det i fra i fjor og på vei til å bli for smått slik at det overlapper. De nyeste klærne er i barnehagen. Er dessuten heldig å ha arvet mye klær så har rikelig å ta av og kan ha både hjemme og i barnehagen. Ellers tror jeg nok at jeg hadde kanskje tatt med meg klærne hjem i helgen f.eks. slik at jeg slapp å kjøpe så mye klær.

Skrevet

Jeg har alltid et ekstra sett med regntøy. dress, tykke klær ol. hjemme. Jeg gidd ikke ta det med hjem fra bhg hver dag. Om vinteren er jo alltid dressen våt, så da går vi hjem og tar på ny dress før vi går ut å leker. Men pleier å kjøpe billigdress og billig regntøy som vi bruker hjemme.

Skrevet

Vi hadde både og.

Hadde alltid regntøy og støvler stående i bhg. Veldig greit å ha et sett hjemme også. Være skifter jo kjapt!

Utedress var det litt så som så med.

Vi handlet også på tilbud, og ikke av de dyre typene. Men jeg tror vi har hatt minst to hele tiden.

Også nå som hun har startet på skolen.

Jeg ville ikke kjøpt to sett av "alt" med en gang. Men sann som regnklær anbefaler jeg å ha et hengende og et hjemme. Er jo ofte barna går i jakke og joggiser til, så blir det dårlig vær utpå dagen.

Skrevet

Har en parkdress og et sett med regntøy (blir den ene tingen våt eller møkkete så kan man bruke den andre), men vinterdress kjøper jeg to av :) en dyr og en billig.

Skrevet

Nei, hun har et sett regntøy, en parkdress og reima tec vinterdress. Når man kjøper reima tec så trenger man ikke reservedress, den blir ikke våt. :o)

Dressen tar jeg med hjem når vi drar fra barnehagen, ikke noe problem.

Skrevet

Mine har dobbelt, men det har kanskje litt med plassen jeg bor å gjøre. De har hele dresser + at de har to delt (jakke og bukse). I utgangspunktet så bruker de dresser om vinteren, og jakke og bukse når det blir litt "varmere" i lufta. Men hvis dressen må vaskes og ikke blir tørr til dagen etter, så får de med seg det to delte settet i barnehagen eller på skolen.

Skrevet

Har Reima dresser (vår og vinter) i barnehagen..

Billigere (kjøpt i sverige) hjemme..

Reflex regnsett har jeg dobbelt sett av, da de er så billige..

Skrevet

I fjor hadde vi dobbelt opp av dresser og regntøy, ja. En arvet reima i barnehagen og en ny refleks hjemme. Kommer nok til å ha 2 dresser i år også. Den ene vinterdressen er allerede kjøpt, reima på salg og den andre blir nok en refleks i år også. Vinterskoene har vi hatt ett par viking gore tex og ett par viking thermo-sko, kommer til å gjøre det likt i år også. 2 sett regntøy satser vi også på:) Prøver å kjøpe når ting er på tilbud, da blir det ikke så ille dyrt. Men synes det ble mye stress å dra med seg og huske på dressene frem og tilbake hver dag:)

Skrevet

bare et sett av hver her i huset. og har aldri hatt noe behov for mer heller. er det vått og møkkete blir det med hjem til vask og tørker til dagen etter.... og vi har faktisk bare billig regntøy fra cubus også- hun blir ALDRI våt igjennom det- og det er jo så billig. kjøpe et sett i somme for 200kr, på salg ( hadde fått første settet av en venninne som jobber der, og ble så positivt overrasket altså, får ikke sagt det nok ganger. tror vi har fått med våte klær hjem etter regnvær en gang, og da lå hun og svømte i vanndammen.... men det er nok ikke noe som kan gå i arv da).

vinterdress har vi også klart oss med et sett- kostet litt men verdt det.

Skrevet

vi har dobbelt opp, men bruker ikke dyre merker, pluss at vi arver en del. Greit å ha et sett hjemme og et sett i barnehage/skole

Har jo og to gutter, så det går i arv hos de. Eneste skotøy og sånn har vi ikke dobbelt av.

Skrevet

Jeg kjøper skikkelig vinterdress, sko, støvler og regntøy som de bruker i barnehagen, også kjøper jeg rimeligere utstyr som vi har hjemme. Dette gjelder også luer og votter.

Av og til glemmer for eksempel pappan(!) og ta med hjem på fredager, eller så har en av guttene svømt i søledammer og da blir selv reimatec dresser gjennomvåte. Skulle noe bli borte fra barnehagen, har vi reserve, slipper og kjøpe med en gang. Alt har heldigvis kommet til rette da!

Kjøper vanligvis det meste på salg så det ikke blir så dyrt, også går det i arv!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Akkurat nå har jeg dobbelt opp av dresser men jeg har fått begge 2 i gaver..1 dyr og 1billig, så jeg har ikke brukt noen penger på dem...

Må nok kjøpe en ny dress til etter jul iallefall, da skal jeg bare kjøpe 1!

Regntøy har jeg dobbelt opp av nå, men det er fordi at det ene regntøyet fikk jeg i foreldre&barn og det andre fikk jeg av svigers..hehe, så jeg har jo faktisk ikke kjøpt noe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...