Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner godt har fått overtalt mannen sin til å male trappen deres hvit. Jeg ble så fristet til å gjøre samme....noen med erfaring? Blir den veldig glatt? Og hva med slitasje? Sukk, det ser jo så lekkert ut, men med tre søte små bør det jo være praktisk og...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke erfaring, men kom på to ting. Når vi flytta inn her var trappa først malt, så belagt med loddent gulvbelegg (og det vr gj0rt i 2005!!!), og det var et sant mareritt å pusse ned. Så om du gjør det så vær sikker på at du ikke vil ha tilbake trehvitt med det første. Og jeg tror det finnes en trappemaling med små partikkler i som gjør at det ikke blir så glatt å gå i. Evt finnes det hvit tape med "sandpapir" man kan lime ytterst i trappa, men det er litt 80-talls syns jeg.

Skrevet

Jeg har nettopp malt trappen vår hvit og det ble kjempelekkert! Har høyglans slitesterk maling og den er ikke glatt. HOWEVER, hvert eneste støvpartikkel viser. Det er det eneste aberet jeg kan komme på med en hvit trapp. Når det er sagt, tørker man jo da av trappen oftere enn hvis dritten ikke viser:)

Skrevet

Min trapp er hvitmalt og har vært det i over tjue år. I våres fikk den ny maling, med grå trinn og sort "trappegelender" Den holdt seg bra og har aldri glidd i den, på tross av malte trinn. Personlig synes jeg at vondt å trå på messinglister i forkant av trinna og sånt pålimt sandpapir er gyselig. Slik den står nå vet jeg den er glattere enn hva den ville vært uten, men som sagt aldri "tryna" hverken ungene, mannen eller jeg, men har (faktisk) snublet i tråkt sandpapir og messinglister andre steder.

Skrevet

brukte forresten betongmaling (oxan) i trinnene. Legger til. Å male trapp i tre farger krever en voldsom tålmodighet. Og masse maskeringstape:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...