Gå til innhold

Drammen og omegn


Gizom81

Anbefalte innlegg

Heisann jenter

 

Kikka på lista over hvor vi skal føde og oppdaget der at det var flere av oss på Drammen sykehus. Må inrømme at jeg har fulgt godt med på Jordmødrene på NRK og er sjarmert av daemen som jobber der. Gleder meg rett og slett litt. Eneste nedturen er at de ikke har lystgass, og det var det eneste jeg brukte sist, skulle gjerne hatt det denne gangen også!!

 

Hva med dere? Noen tanker om fødsel og alt det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fødte der i juni 2004,og var da en ung førstagangsfødende. jeg hadde ingen god opplevelse der sist. hadde en lang (38timer) og strevsom fødsel og ingen som satte seg ned og svarte på det jeg spurte om for ingen hadde tid.. men håper nå at ting skal bli bedre siden jeg har klart å styre unna sommer månedene;) men ferievikarer og lite bemanning.

 

eneste kriteriet jeg må ha for å føde er at de har epidural der. siden jeg brukte lang tid sist og vannbad...resten av smertelindringene kan de ha for min del...det gjør det bare ti ganger værre en selve fødselen...(prøvde alt de hadde å tilby der sist;)

og så håper jeg at enkelte som jobbet på barselavd der har gått av med pensjonen nå,var ei som jobbet der som lærte meg feil ammeteknikk. endte med MEGA såre brystvorten og den ene holdt faktisk på å dette av så ille var det.

 

men,men...jeg prøver nå igjen siden sambo er veldig skeptisk til kongsberg sykehus.

 

når har du termin da? jeg har ca 3.mars... kan jo hende vi kan starte ett hylekor der sammen når riene står på som værst...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja hylekor er jeg med på, men da må du holde igjen eller jeg løpe mye i trapper for jeg har termin 20 mars!!

 

Ikke bra med dårlige erfariger, men jeg tenker kanskje at 38 timer er så j**lig lenge at jeg nærmest tror du ville hatt en ubehagelig erfaring uansett....?!? Nei, beklager, det kan jeg vel ikke uttale meg om. Fra første ri til han var ute var en under 6 timer, og rakk bare være på sykehuset 2,5 time eller no... Fort og greit egentlig, noen komplikasjoner var det jo men det taklet de på ullevål bra...

 

Vi sokner til Tønsberg, men det er under 15 min til drammen sykehus, så det blir drammen, orker ikke tanken på lang vei til sykehuset!

 

Men men fødsler er jo indeviduelle og kanskje blir det meg med 38 timer og du med 6 timer neste gang!?!? Hvem vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to ganger på Drammen. Første gang var midt i fellesferien, det var mange fødene og få på jobb -fødselen tok laang tid, fikk ikke plass på vanlig fødestue og etterpå kom jeg som 5 man på et 4 mans rom. Brukte epidural, revnet masse. Med andre ord ingen god opplevelse

Andre gang var det mye roligere på sykehuset. Jeg fikk en flink jordmor + en studen, de hadde god tid og gjorde at jeg følte meg trygg. Fødselen tok kort tid (ble først sendt ut på gåtur, men da jeg kom tilbake etter en time tok det bare 30 min før gutten var ute), hadde ikke tid til smertestillende. Fikk ingen rifter. Etterpå fikk jeg enerom på lett avdeleing. Med andre ord jeg var veldig fornøyd.

 

Er spent på hvordan det går na. Har hørt at 3 mann er litt tøffere igjen, men den tid den sorg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...