Gå til innhold

Hjelp! Min datter på 4 har fått

Anbefalte innlegg

Skrevet

liktorn (!) på begge helene sine. Jeg har mast lenge på henne om å få se på det jeg trodde var flis i foten. Da det så ut som om det ble betent så ville jeg ta henne til legen, men da ble det hyl og gråt. Men nå var det en som sa til meg at det er liktorner! Har derfor kjøpt liktornplaster. Da jeg undersøkte i dag så ser det ut til at det har skjedd noe, men det ser absolutt ikke pent ut. Syren på liktornplastrene har begynt å løse opp huden slik de skal og på den ene liktornen ser det ut som om det er noe som kommer ut, men det gjør jo så vondt stakkars. Hun går rundt på tå og ynker seg bare jeg så vidt tar på dem. Vanskelig å være aktiv i barnehagen når det er slik...

Skal jeg ta henne til legen eller skal jeg la plastrene gå sin gang? Man skal vel helst ikke pirke for mye på dem? Noen som hvet hvor lang tid det tar å bli kvitt liktorn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ene jenta mi fikk en for et års tid siden. Det jeg gjorde var å klippe bort den tykke huden på toppen og så pirke ut "proppen"(liktornen) som går innover. Da jeg hadde gjort dette noen ganger så kom den ikke tilbake mer.

Skrevet

Men gjør det ikke veldig vondt da? Hun hyler og gråter bare jeg ser på den... :-(

Skrevet

Slike har jeg også, takket være mine fine basketsko...

Men man får kjøpt liktornplaster på apoteket, plaster med hull i som tar av for presset mot liktornen.

Man bløter de opp i medisinsk grønnsåpevann og skraper litt og litt av, gjør ikke vondt når man har begynt med plaster.

Skrevet

jenta vår hadde det og vi brukte flere mnd på å få den bort... de som du må se etter er om hun har sko som presser på foten eller ikke passer hennes fot er råd vi fikk....

og så skal ho ikke gå å få trykk mot dem, så ho må plaster ( finnes egne på apoteket aom passer te det)vi smurte middel på hver kveld, tok lang tid og på pakken stod det at 1-2 gang i uka skulle vi pelle bort ...

Mitt råd er å dra te apoteket, de kan dette og har det du trenger for å få det bort. Jenta her er så glad for at det er borte, snakker masse om den onde liktorna

Skrevet

Når jeg var liten hadde jeg det, og ble tatt med til legen.

Nå var jeg litt eldre enn din datter så mamma sjekket ikke føttene mine så ofte så den fikk tid til å vokse litt. Og den vokste lengre inn enn det så ut som.

Det var noe herk å få den ut, så jeg er glad en lege gjorde det med riktig utstyr....

Jeg aner ikke str din datter har, men mistenker du den for å være dyp er det sikkert ikke så dumt å gå til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...