Makkapakka Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Sorry - dette er ennå et nytt innelgg om parkdresser.... Har nå funnet en Troll dress på salg. Dette er en vinterdress og foret kan IKKE tas ut (altså, det sitter fast). Det blir derfor ikke det "styret" å ta den på/av, som mange skriver om her inne. Har noen erfaring med denne dressen? På nettsiden til Troll så står det at denne type dress med fast for var ny i fjor/år. Ellers er den lik den "vanlige" Troll vinterdressen. Altså, IKKE interessert i de dressene hvor foret er løst.... Jeg vet at de kan være slitsomme å ta av og på!!!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg har hatt Troll classic dress med fast for , og elsket dressen. Myk, liker at man kan stramme den i livet, god bevegelighet, tåler en trøkk, trekker ikke vann og foret er jo ull :-) Syntes den var grei og enkel å ta av og på. Vi er iallefall kjempe fornøyde med denne dressen.
Makkapakka Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Supert! Hvordan er den forhold til vann. Vanntett eller vannavvisende? Da blir det nok den ja. Er så utrolig lei dette parkdress stryret nå... ;D
Makkapakka Skrevet 6. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2008 babyshop i Oslo. Ryen og ullevålsveien bl.a. veldig utplukket da. Hadde også noen Reima og Reflex dresser, men de virket så tynne (sikkert høst/vår dresser da)
bambi på isen Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Jeg har hatt troll dresser til alle mine 3, har hatt både troll classic (med avtagbart for) og troll design med fast for. Dressene er helt topp!! Både de med avtagbart for og fastfor, hadde diskusjon med barnehage tantene i fjor høst, da ville ikke jeg ha regntøy på midterste, det var kaldt og vått (jeg viste at troll dressen var vanntett), de nekta å ta på han troll dressen, jeg fikk til slutt trumfa gjennom at de skulle ha på han troll dressen sånn at de fikk se at den var vanntett. Han var den eneste som var tørr når de gikk inn igjen for å spise frukt, gutten er veldig aktiv, så barnehage tantene var ganske så imponerte over hvor vanntett den dressen er:-) Kan anbefale troll på det varmeste, ungene mine bruker den hele vinteren, og hos oss er det kaldt:-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Regntøy er det jo ikke, men jeg har ALDRI opplevd at hun har blitt våt igjennom til tross for vått slaps og at vi har vært ute i allslags vær og våt snø :-)
Mamma´n til A og F Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Men den fungerer vel ikke som helårsdress? Kjøper dere en dress til dere bruker vår og høst? Vi har hatt Troll med løst for, ikke fornøyd! Styr med av og påkledning, og dressen lekker som en sil....
Makkapakka Skrevet 6. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2008 Men dressen jeg har sett på har FAST FOR!!!! Har hørt med 2 venninner som er "bhg-tanter", de sier begge at dressen er veldig bra, men de som har løst for kan være litt styrete å kle av og på.
Mamma´n til A og F Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Ja, leste at du hadde FAST FOR:))!! Bare lurte på hva han da bruker på "varmere" dager? Er jo greit å kunne ta ut ullforet på våren......
Gjest Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 den skal vel ha samme kvalitet som dressene med løst for?! og i den med løst for er det jo kjempe bra kvalitet.... og den lekker absolutt IKKE, så klart er det ikke regntøy, men her var det en svært våt vinter, mye slaps og søle, og hun ble aldri våt igjennom. og hun søker etter vann.. men den må jo behandles- den fortsette jo ikke å være vannavstøtende om man ikk etar vare på den- og da vet jeg ikke hvordan det blir på den med fast for- for for at impregneringen skal "virke" så må den i tørektrommel/varmeskap- og dte tåler vel ikke ullen akkurat.... vo har hatt den med løst for,og tatt den på som to dresser(foret først også dressen)- fungerer helt supert- ikke noe tull med det her hvertfall- og som sagt, den finnes ikke slitt og aldri våt eller kald..... masse ute i bhg, krabbet i starten, på fjellet annen hver held i mange minus grader osv. kjempe fornøyd.
Makkapakka Skrevet 6. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2008 *fnis* godt du skjønte at dressen jeg har sett på har FAST FOR!!! ;D Jeg har en litt tynnere reflex dress som jeg fikk i gave i sommer. Den passer nok i høst også. Tenkte å bruke den + regntøy over før det blir vinteren. Men hadde nok uansett kjøpt 2 dresser, vinterdress og høst/vårdress.
Mamma´n til A og F Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 Hmmmm, må være noe galt med dressen vår da. Har tatt godt vare på den, vasket den kun en gang, før den begynte å lekke. Har ikke turt å impregnere, da jeg har hørt at det innholder "mye dritt" Ikke vet jeg...
bambi på isen Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Vi bruker tx-10 impregnering, har den i vaskemaskinen. Troll dressen skal også i tørketrommel for da blir den reimprignert. Det står det ihvertfall i "mine" troll dreser. Men de er veldig greie hos troll, så hvis din dress ikke er tett, så kan det tenkes at dere kan få ny. Vi har fått ny flere ganger fordi dressene har blitt ødelagt i sømmene/pressen som var på innsiden av beina tidligere. Nå er det ingen søm på beina lenger
Gjest Skrevet 6. august 2008 #15 Skrevet 6. august 2008 troll dressene skla imprigneres. troll har kommet med egen imprignering også. en spray som skal kryss sprayes på, og en som skal taes i vaskemaskinen også i tørketrommel for å aktiveres ( man kan forresten imprignere alt mulig med et produktene, sofaer og vårjakker osv). men det høres rart ut at den begynte å lekke etter første vaske. da ville jeg nok klaget. har vasket den uten imprignering også, og den har ikke lekket da heller.
Mamma´n til A og F Skrevet 6. august 2008 #16 Skrevet 6. august 2008 Sendte en mail til Troll, som påsto barnehagen måtte ha behandlet den feil...., så kom ingen vei med det desverre. Får prøve å impregnere den med det middelet du nevnte. Takk for tips:)
Papegøyeblomst Skrevet 6. august 2008 #17 Skrevet 6. august 2008 Hiver meg på - Hvor kjøper dere imprigneringen? Hvor får man tak i denne Tx-10, eller hva d var...
bambi på isen Skrevet 6. august 2008 #18 Skrevet 6. august 2008 Vi kjøper den på sports butikker :-) Bruker den til gore-tex klærne våre også:-)
Gjest Skrevet 6. august 2008 #19 Skrevet 6. august 2008 jeg kjøpe det i samme butikken som jeg kjøpe dressen i....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå