Gå til innhold

Har dere gått på samlivs/kommunikasjonskurs sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan være en investering i forholdet, men vi har aldri gått på et. Innbiller meg at vi klarer oss uten. Vi prater godt sammen og ingen av oss er konfliktsky.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært hos familieterapaut, men vi var ikke helt fornøyd med terapauten, hun var dansk, og var vanskelig å forstå språket, brukte så mye tid på å konsentrere oss at mange problemer nok aldri kom fram.

Tror nok vi hadde trengt et par slike timer igjen, eller kommunikasjonskurs, ja.

Skrevet

Nei, fikk tilbudet, men hadde ikke barnevakt. Senere fikk jeg høre et annet par som hadde tatt babyen med seg på samme kurset, og det gikk kjempefint! Helsesøstrene hadde stilt opp og passa den lille med stor iver, hehe. Men, men... kanskje en annen gang? Ikke det at vi ikke har det bra sammen, for det har vi. Men litt kursing ville sikkert gjort det enda bedre:)

Skrevet

Nei, men vi kunne helt klart ha trengt det når vi var unge og nybakte foreldre. Mye ukonstruktiv krangling på den tiden. Nå han vi ikke behov for noe sånt. :o)

Skrevet

Nei, vi har ikke det. Føler kanskje vi burde. Har det egentlig veldig bra sammen, men min kjære er til tider litt for innesluttet etter min smak...:0( Vi brukte å prate veldig bra sammen før, men har kansje "glemt" oss selv litt i det siste.

Skrevet

Vi har vært på samlivskurs, rett og slett for å skaffe oss noen verktøy mens vi enda var forelsket. Var morsomt og lærerikt.

Men de kursene, eller opplæringen, for å bli fosterforeldre, de lærte vi mye av. Ikke samlivskurs, men man lærer så mye om seg selv.

Skrevet

vi har gått til samtaler til psykolog vi. om parforholdet. dette var i utlandet. det hjalp oss masse. vi var helt på bar bakke. med tøffe utfordringer på alle plan...vi fikk vel nesten råd om å gå hvert til vårt...men vi holdt sammen, og nå har vi tre barn (da hadde vi ett) og har vært sammen i 11 år! vi har vært gjennom så mye sammen at jeg tror vi nå har funnet ro og er lykkelige med hverandre. men jeg nøler ikke med å søke hjelp igjen, om det trengs. tror ikke det er så givende å gå på kurs når man har det bra...bruk heller tida og evt pengene på et helgeopphold på hotell e.l.bare dere to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...