Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Har en "hvit" dagmamma til sønnen vår på to år, og er kjempefornøyd med det. Men nå står vi overfor et stort problem. Hun brakk foten her om dagen, og er sykemeldt. Hun blir nok sykemeldt til hun får av gipsen om ca 6 uker. Så hva gjør vi nå? Da tenker jeg ikke på det økonomiske, men på hva vi gjør med pass av ham mens vi er på jobb. Noen som vet hvordan en løser dette?
blond Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Har hun en annen dagmamma hun kan anbefale? Jeg vet at det finnes en slags barnevaktsentral i Oslo, kanskje de kan hjelpe til med tips/anbefalinger? Ellers har jeg dessverre ingen råd til deg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Vi bor litt avsides, så dagmammaene florerer ikke her. I tillegg er det nok ikke noen som bare ønsker å ha en unge i kun 6 uker. alle andre rundt oss jobber selv. Kan jeg eller samboeren min sykemelde oss disse ukene? Pga barnepassers sykdom?
blond Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Man kan sykemelde seg når barnepasser er syk, men jeg er ikke sikker på hvor lenge man kan det. Du må spørre på NAV. Jeg tror det blir det samme om det er mor eller far som tar sykemelding.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Tror ikke du kan være borte i 6 uker pga barnepassers sykdom, men 1 ukes tid kan du nok det. Jeg var i samme dilemma selv for 2 mnd siden, men det var da ikke dagmamma, men samboern som ikke var i stand til å ta vare på ungene, jeg jobber turnus, så det var mest ettermiddag/kveld når vi ikke hadde barnehage.(har 1/2 plass i bhg/sfo) Sjefen på jobben sa da til meg at, ja jeg hadde rett på fri pga barnepassers sykdom, men måtte prøve å ordne meg på annet vis i lengden. Mamma tok ungene noen ettermiddager, mens jeg måtte ta meg fri noen. Jeg var borte bare 4-5 vaker da. Snakk med sjefen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå