Gå til innhold

Hvordan kjennes el-smertene ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i går en rar øm smerte på høyre siden av magen. I dag er den borte. Nederst i magen. Vondt å reise seg opp osv.. Kan de ha vært el-smerte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Jeg hadde små murringer i magen et par dager før positiv el-test, og jeg hadde el-slim de dagene.

Søndagen, den dagen jeg tror var el-dagen, var jeg kvalm og uggen i kroppen, og hadde smerter i magen. Var også litt ekkelt når jeg strakk meg el. Er vanskelig å si hvilken side i magen som var vond egentlig, for hele magen var øm. Dagen etter var det borte.

Kan godt ha vær el-smerter du hadde ja ;)

Men nå har jeg noen stikkinger i magen igjen. Ikke hele tiden, men innimellom.... Hmmmm... Lurer på hva det kan være...?

Skrevet

Du tenker sikkert at det kanskje er festesmerter? he he:) Det hadde jeg tenkt;)

Håper det er det da! :D

Skrevet

Hehe, det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det er da altfor tidlig det da. Egget trenger jo noen dager å vandre ned på, + at det svever rundt et par dager før det fester seg også. Er bare 3 dager siden befruktning isåfall, hvis det er noe der i det hele tatt da. Må bare vente å se :)

Dette er sakset fra kvinneguiden.no, uke for uke:

"Uke 3

Det befruktede egget har nå begynt sin 7-10 dagers vandring ned mot livmoren der det kan feste seg i livmorveggen. Når det har nådd livmorveggen graver det seg inn så godt det kan, og blir godt beskyttet. Dette kalles implantasjonen, og noen gravide opplever små blødninger idet egget fester seg i livmoren. Fosteret er nå som en skive, og er mellom 0,1 og 0,2 mm langt.

Festeblødning

Blødningen som mange kvinner opplever kommer av at egget fester seg. Det er helt normalt å ha en slik blødning, samtidig som det er helt normalt å ikke merke noe til det."

Skrevet

He he, ja, da så... :)

Jeg vet ikke helt når evt befruktning kan skje her. Siden syklusen er rar.. men hadde jeg siste av 4 dager med el-slim i går da.. :) Hmmm.,

Jeg blir gal allerede og må vente enda noen uker på svar.

Skrevet

Hmmm.... Nå lurer jeg litt selv også ja.... Måtte på do i sted, og da jeg tørket meg kjente jeg utflod, og kikket på det (sorry detaljer altså), og det var litt rødaktig! Bittelitt "slim" med litt rødt i.... Men det er da rart og.... Nei, må ikke tenke for mye på dette nå.... Er jo ikke IKM før søndag 17!!

Skrevet

Jeg så noe rødt i går... Men det husker jeg ikke.

Jeg har uansett ikke ikm før tirsdag 19. Det er lenge til det. :(

Skrevet

Det høres veldig ut som eggløsningssmerter! Jeg har også sånn ubehag når jeg har eggløsning.. For det første er hele livmorområdet ømt når jeg beveger meg, og sex er ubehagelig fordi livmortappen er så øm! Ømheten er der 2-3 dager.. Men, den siste dagen er verst..da er det veeldig ømt og det føles som om hele livmora skal løsne! Og på kvelden får jeg stikking i siden (høyre hver gang) og blir litt kvalm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...