Gå til innhold

Sjokkbeskjed - eneggede tvillinger på vei!!!

Larena

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legesjekk i går og hun tok en UL bare for å sjekke at alt er ok og oppdaget at jeg ventet eneggede tvillinger!!! Må si jeg fikk virkelig sjokk og har vel så vidt begynt å skjønne det. Men samtidig føler jeg meg så innmari usikker fordi hun sa at det var stor sjanse for å miste én av dem når de er eneggede, er bare 7+5. Uff, må si at jeg tenker på det hele tiden og blir skikkelig stressa. Blir veldig mange tanker nå merker jeg, hvis det blir to - blir begge friske etc...

Noen andre som er like "stressa" eller som evt, kan muntre opp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER! hehe ja det er et sjokk! Men jeg har lært meg å forstå at dette er jo bare dobbel lykke:) Har eneggede tvillinger i magen selv, førstegangsfødende 24 år ,er 26 uker nå og alt har gått kjempefint.. Du får nåkk tett oppfølging,vi er på ul hver 14 dag for å sjekke at alt står bra til,at de vokser slik de skal osv , Tenk positivt,la naturen gå sin gang og ikke stress, ikke alle tanker og planer som skal på plass med en gang,det kommer av seg selv etter hvert:) lykke til!

Skrevet

Hei!

Gratulerer så mye med to i magen:))))

Ikke stress. Det er ikke bra. Dette går så fint. Du får veldig god oppfølging når du venter tvillinger. Selv er jeg tvillingmamma til to-eggede. Jente og gutt. Var på ultralyd hver 14dag vi også. Mine er i dag 1 år gamle.

Lykke til videre. Du har ei utrolig fin tid i møte.

Skrevet

Gratulerer!! Jeg har eneggede jenter på 14 mnd. Syns det er dumt av legen å si at det er stor sjanse for å miste en av dem. Unødvendig å gi deg bekymringer. Tvilling svangerskap får god oppfølging, og eneggede enda bedre! Dette er jo betryggende. Prøv å slappe av og gled deg. Det er en stor gave! Så lenge svangerskapet løper normalt er det ikke noen større sjanse for at det skulle være noe galt med en eller begge bare fordi de er eneggede. (det har ikke jeg fått med meg iallefall). Men jeg forstår at du tenker mye. Det gjorde jeg også. Og leste alt jeg kom over. Dette anbefalte jordmor meg om å slutte med da det bare gir bekymringer.

Lykke til!!!

Skrevet

Gratulerer så masse med to små i magen! :)

Enig i at legen kunne latt vere å komme med den kommentaren.

Som "Så fantastisk" sier, så blir tvillingsvangerskap nøye fulgt opp. Og svangerskap med eneggede tvillinger ENDA nøyere! Så prøv å slapp av og nyt tiden! Er ikkje verdt å gå å bekymre seg for mykje i alle fall :)

Bruk forumet her for alt det er verdt, anbefaler deg også en tur innom www.tvillingforum.com

Skrevet

Takk takk for svar :-) Hjelper å få litt gode råd på veien :-) Har skjønt at jeg må roe ned og bare ta ting som det kommer, og faktisk ikke lese ALT jeg kommer over da jeg setter egne diagnoser etc... ha ha... Sjokket har lagt seg nå, og nå ser jeg bare fremover og håper at alt går bra :-) Ny sjekk om en uke så da blir det spennende å se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...