mamma-endeleg Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jeg tror nesten helt sikkert at jeg ble gravid tidligere enn 14 dager etter første dag i siste menstruasjon. Men, lurer på om det er noen som vet hvor tidlig man egentlig kan bli gravid etter mensen??
☆chiquita☆ Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg vet ikke jeg. Men føler det samme her også.
mamma-endeleg Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Hm, blir spennende å se nå når jeg skal på tidlig ultralyd i neste uke. Har mistanke siden kvalmen og trøttheten plutselig tok slutt nå på mandag og da var jeg i følge terminkalkulatoren 10+3. Trudde disse symptomene forsvant i uke 12....
Smock Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Ved terminberegning (utenom ved ultralyd da...) tar en utgangspunkt i ett gjennomsnitt. Da settes sannsynlig befruktningsdato til slutten av 2. uke etter første dag av siste mens, altså 14 dager etter. Men mange har jo kortere sykluser enn de gjennomsnittlige 28 dagene, og eggløsningen og befruktningen skjer da tidligere enn dette. Leste her om dagen i en bok om svangerskap at man kan bli gravid allerede mot slutten av 1. uke etter første dag av siste mens, så det er jo godt mulig at du da er noen dager lengre på vei enn det gjennomsnittsberegningene sier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå