Gå til innhold

9 ukers praksis fra bebyen er 4 mnd, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har veldig lyst til å ta siste året på sykepleie over 2 år, og har derfor lyst til å gå ut i praksis fra mars-mai. usikkert om samboer kan være hjemme m bebyen. lurer da på hva dere tror om dagmamma eller barnehageplass for en såpass kort periode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er noe god idé, babyen er såpass liten enda og har BEHOV for å være sammen med sine nærmeste. Husk at tiden flyr, og senere ser du ungen din bare noen timer hver dag. (barnehage i massevis av timer, for så å komme hjem, spise, leke litt, så legge seg)

Så jeg ville aldri gjort det. Jeg skal heller ikke ha ungen min i barnehage før han/hun er iallefall ett år. Synes 10 mnd er altfor tidlig, de er jo bare så altfor små enda da.

Dere trenger alle den tida før ungen blir stor. Det går lyyynfort! Og kan jo faktisk hende du får en nervøs unge som ikke er vant til særlig med fremmede enda som så liten.

Og jeg tror faktisk ikke det er lov å ha en så liten pjokk i barnehage så tidlig. Null utbytte av det! Uansett om de sover mye.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde klart å levere en så liten i barnehage - dessuten vil den da bli utsatt for en massevis av bakterier og dermed kunne bli mye syk.Skulle jeg klart det måtte det vært noen jeg kjente veldi godt og som ikke hadde mange andre barn å ta seg av samtidig. her hadde det nok kun vært pappan som hadde vært aktuell...Ville gjort det jeg kunne for at han kunne fått permisjon de ukene og da vil han kanskje også kunne komme med babyen for amming underveis.Men tøft blir det nok uansett for babyen er jo fortsatt så liten at du må regne med at den spiser på natta.Men lykke til:)

Skrevet

Tenkte i utgangspunktet at jeg skulle prøve å fortsette på skolen etter bebbisen kommer, men har funnet ut at jeg ikke vil gå glipp av den tiden. Skolen kan vi alltids utsette et år, men denne tiden er så dyrebar, det skjer så utrolig mye hver dag, og du vil aldri få den tiden tilbake.

Går forresten sykepleien selv, så vet hvor hektisk praksisperiodene er, så når ungen kommer skal jeg bare nyte tiden sammen med den:)

Skrevet

Enig der, HVER dag skal nytes, før babyen blir stor..

Skrevet

Har du undersøkt om du kan ha praksis på kveldstid/natt slik at du kan gå når samboer kommer hjem fra jobb? Evt om du kan ta den over 18 uker og da 50 % / deltid.

Dersom samboeren din har lyst til å være hjemme med babyen så har han krav på å kunne overta permisjonen din. Tror ikke det er noen barnehager som tar i mot så små barn.

Er litt uenig med de andre her som bare råder deg til å kutte ut tanken, dersom det er noe du har veldig lyst til, så synes jeg du skal prøve.

Barnet skal du ha i mange år fremover, om du er borte fra det noen timer i 9 uker tror jeg ikke det tar skade. -men du kommer nok til å merke at utviklingen går veldig fort i denne perioden.

Lykke til!!

Skrevet

Sølvi77: barnet skal man ha i flere år ja, men man får aldri tilbake babyåret!!! Og dessuten er vel ikke skole og praksis det som er mest viktig når man sitter med et lite spedbarn i armene? Man skal jo selv leve i maaaange år enda, og kan ta det året etter eller noe.

Men ja, hvis pappaen kan være hjemme, så går det jo an. Men jeg er veldig imot å la noen fremmede passe ungen så tidlig.

Og har aldri hørt om noen som har begynt i barnehage før fylte 10 mnd.

Med dagens fokus på økonomi så har man ikke så altfor mange voksne på alle de barna, så det blir mindre tid til sånne småe tasser.

Skrevet

barnehage og dagmamma ville jeg ikke brukt i hele tatt når barnet var så lite. barnet vil ikke ha godt av dette. det er kun de nærmeste personene som er viktig for barnet i denne aldersgruppen.

kan far være hjemme stiller det seg jo helt anderledes selv om jeg ikke kunne klart det heller. men har du tenkt hvor slitsomt det kan bli for deg? mest sannsynlig vil du tenke på barnet ditt hele tiden og ha dårlig samvittighet for at du er borte. for det andre kan det jo være at barnet sover dårlig på natta og holder deg våken. blir slitsomt å skulle gå på jobb da...

hvis du ikke må ut i praksis hadde jeg aldri gjort det...

min datter begynte hos dagmamma da hun var 1 år. synes hun var alt for lita da også jeg,men trengte inntekten min...

Skrevet

Takker for tips og meninger:) greit å høre andre sitt syn på det.. har jo vært litt usikker iom at babyen er baby bare en gang. Men jeg får nå vurdere det dersom samboer får vært hjemme.. ellers kan jeg jo bare ta praksisen til slutt, og bli ferdig nøyaktig ett år etterpå.. aff.. ting blir annerledes når man er i situasjonen. babyen har vært veldig ønskelig å jeg har tenkt masse på situasjonen og mulighetene.. men det kommer jo veldig ann på hvordan bebyn er også i forhold til søvn osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...