gun1 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Vi skal reise til California i oktober - da er gutten 6 mnd. Vi har ikke tatt fly med han tidligere, og er jo litt spent på denne ca 16 timers lange turen. Har hørt at man skal ta med noen nye leker og rikelig med bleier og skift. Forhåpentligvis får vi en kurv til han - skal ringe og snakke med flyselskapet om det, men er det lurt å ta med bilsetet som håndbagasje. Går det an? Og har noen erfaring med tidsforskjell og babyer - det er ni timers forskjell, og jeg ser for meg at vi ikke får sove så mye første uken noen av oss... Noen med gode ideer?
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Her er råd fra en som reiste til Thailand med 4 mnd baby, da vi reiste hjem var hun 5 mnd. Litt mindre enn din da, men så lenge de ikke krabber eller går er de bra mye enklere å ha med på flytur. Ang tidsforskjell så går det som regel overraskende bra! Det anbefales å la de små sove ut og styre det mest selv, så pleier de raskt å komme inn i den nye rytmen. Det er selvsagt en fordel å komme seg opp om morgenen og gjøre noe på dagen selvom man er trøtt selv, så man markerer forskjell på dag og natt. Regner med at dere skal ha med en vogn til ham slik at han får sovet på dagen uansett. Sånn kurv/seng på veggen er dessverre ikke noen man kan snakke med flyselskapet om å få, det må bestilles i veldig god til i forveien. Det er voldsom rift om disse bagene og det finnes som regel ikke mer enn 3-5 stk pr fly. Men du kan jo ringe og spørre likevel, kanskje du har flax.
kitty08 Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Hei, vi har reist til USA med ei på 4,5mnd. Kurv (baby cot) er et MUST! Hun sov kjempegodt i kurven, så da var det ikke så stort problem. Utfordringen (ihvertfall for oss) er jo å få de til å sove når de skal. Det kan kanskje være lurt å trene opp babyen til å sovne på fang eller i bæresele? Jenta mi sovner aldri i verden på fang, og helst ikke i bæresele heller ... ;-(. Men sovnet fint i baby cot på flyet, og etter å bli overtrøtt på Heathrow, i bæreselen. Men du kan sikkert ta med en trille som du har til gaten og får igjen ved mellomlanding? Hør med flyselskapet om det også. Det verste for oss var turen fra Oslo til London med overtrøtt baby som ikke sovner på fang ... Skrik og skrål av dimensjoner ... :-(. Ellers er det å reise i greie klær (lett av og på), ha med en jakke eller pledd til flyturen (kaldt). Nok skift og et par plastposer til å legge skitne klær i om uhellet er ute. Jetlag gikk overraskende fint. Sov 16-4 noen dager, men vi var jo også i den rytmen. Jeg vil si døgnet var snudd til vanlig 19-7-rytme etter 3 dager. Nå skal vi reise samme tur igjen når jenta er 6 mnd. Må innrømme at jeg gruer meg fælt, men det går nok på et vis ...
kitty08 Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Og JA, ta med bilsetet som håndbaggasje. Om du er griseheldig, så kan dere sette det i et ledig sete (ikke over Atlanteren, men om dere skal noen kortere strekninger). Og om du flyr BA, så kan du regne med at de tuller bort baggasjen, og har du ikke bilsetet når du kommer frem til USA, så er du stuck. Og jeg skal love deg dere er klar for å komme på hotellet (eller der dere skal bo), så fort som mulig!! God tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå