123snart4"høygravid" Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Barnet er 10% over gjennomsnittet, dvs at det egentlig er helt normalt:-) Gjør disse målingene pga svangerskapsdiabetes. Håper at ikke for mange er "lei" av disse innleggene, men for oss som av en eller annen grunn må måle størrelsen på barnet er det veldig greit å kunne sammenligne:-) Håper på fødsel snart, men det er nok fortsatt bare et håp ja.....
Trulte76 Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 ja 10% er innen for normalen sa de til meg Min var 12% sist, i uke 36 Skal neste uke jeg da, men da er det lege som skal gjøre det og ikke JM. JM er visst flinkere å måle enn legene har jeg hørt. Så får bare høre hva resultatet er neste uke. Tenk uke 37 allerede Jeg har fått satt opp timer t.o.m torsdag neste uke. Da tar de det visst fra gang til gang hvor lenge jeg skal gå. Men regner med de ikke setter meg igang før terminen likevel.
123snart4"høygravid" Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Ja, det er godt at det er uke 37 allerede:-) Utrolig spennende å se når vi får. Har forstått deg sånn at du også går til termin, og kanskje over. Jeg ble satt i gang en uke over med siste mann. De to andre kom et par dager over termin, så jeg får belage meg på å vente..... Har masse kynnere for tiden og hodet er langt nedi bekkenet, men dat har det vært en stund. Har hele tider hatt jentefølelse, men nå tror jeg mest det blir gutt på meg og:-) Spennende....
Trulte76 Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 De har sagt jeg skal ikke gå lengre enn til terminen. Terminen min er på en fredag. Så kan godt hende de setter meg igang mandagen etter. Ikke godt å si. Men mange dagene over blir det uansett ikke. Jeg også har masse kynnere. Noen er bare ubehagleige med de stremmer seg, og noen er med mensmurringer. Han ligger godt i bekkenet, og gjort det noen uker. Ikke festet, men likevel trygt å gå visst vannet går. Så det er jo betryggende at jeg slipper å legge meg flat da Du hadde noen dager før meg mener jeg å huske. Jeg er 37 idag og termin 29.aug. Ikke lenge igjenn nå Så kan vi spise som vi vil igjenn også Slippe å tenke over hva vi kan spise eller ikke hele tiden.
augustmom Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 er 36+4 å skal på vekstest på fredag, kor stor er babyen din?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Æsj, var på vekstestimering i dag jeg, 36+1, men glemte å få med målene. Denne gang skrev de det ikke på det blå arket. Legen sa bare at hun veide ca 2600 gram nå.
C@milla *EMIL* Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 hei jenter.. nå skal jeg igjen på tirsdag, da er jeg 38+4.. det blir spennende igjen. Han var vel +3% i uke 36+4, så min ligger også på normalen, heldigvis.. gleder meg til å spise litt søtt igjen jeg også.. kanelsvinger, det har jeg lyst på nå...) blir å lage meg noen gulrøtter nå tror jeg, før lysten tar overhånd!!
Trulte76 Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 min var i uke 36+1 3150g sånn ca..husker ike helt nøyaktig, men var noe sånt hun sa. Da var han 12% over og 300g over gjennomsnittet.
C@milla *EMIL* Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 ¨ja akkurat, min va 2800 då, og rett over, så det stemmer nok det:o)
123snart4"høygravid" Skrevet 7. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2008 Hei alle sammen! Vi er jo en hel gjeng jo:-) Det ser i alle fall ut til at vi ikke får kjempebabyer noen av oss. Det nærmer seg jo slutten og nå, så vi får bare stå ekstra på den tiden vi har igjen! Ser i en annen tråd her at kosthold og målinger diskuteres. Min erfaring er at hvis langtidssukkeret er fint, og fastende blodsukker holder seg innenfor normalen, så gjør det ikke noe om vi av og til får høye målinger. Har selv hatt over 15 to timer etter mat............. men langtidssukker aldri over 5:-) De gangene målingene har vært for høye har jeg slurvet, men vi er jo bare mennesker............. Fiber først jenter, så tåler vi NOE godt av og til! Nå er målet i sikte i alle fall - etter fødselen kan vi kose oss med babyen og det magen måtte behage uten dårlig samvittighet:-) Vi må oppdatere hverandre på hva vekt ble til slutt, og se om vekstestimeringen stemte - Lykke til !!!!!
augustmom Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 ja da hadde eg vært på vekstest. er 36+6 og guttongen er ca 4 kg! for min del syns eg d va litt stort...
123snart4"høygravid" Skrevet 8. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2008 Ja, det høres litt stort ut hvis han er det allerede nå... De mente ikke at han ville være det til termin da? Sa de noe om prosentavvik? Barn opptil 4500g regnes jo sem normale til fødsel, så du har jo fortsatt litt å gå på. Hvis ikke kan de jo starte fødselen din før termin, så ikke bekymre deg:-) Lykke til!
augustmom Skrevet 8. august 2008 #13 Skrevet 8. august 2008 nei han e d no... han har festa seg å så eg håpe han kommer snart=)
Yvonne04&Leon08 Skrevet 9. august 2008 #14 Skrevet 9. august 2008 min var ca 2300 g når jeg var 36+1. men forrige barnet mitt var ikke mer en 2700 ved fødsel så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå