Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 ang det med tunge løft.. jeg har nettop bjynt å jobbe i barnehage, og løfter endel barn.. nå idag så løftet jeg en alt for tung gutt, og dette kjente jeg med engang at jeg ikke skulle ha gjort.. fikk vondt på ene siden av magen, og har fortsatt vondt der.. når jeg var på do nå så såg jeg antydning til rosa utflod:S:S men jeg kjenner at bebien sparker hele tiden:) hva tror dere? grunn til bekymring?
Tinama Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg jobber på sykehjem og tok et for tungt løft. Fikk også vondt utenpå magen,ble øm,liksom. Tenkte ikke særlig over det,men et par dager senere ringte jeg legekontoret for å få en sykemld gr den vonde ryggen min,og da nevnte jeg dette for legesekretæren i tlf. Hun ville da ha meg ned på sjekk samme dagen. Da jeg kom inn til legen spurte jeg om det kunne være farlig,og han sa at så lenge jeg kjente daglig liv og det ømme på magen begynte å komme seg gjorde det ingenting,men om jeg var deg ville jeg tatt en liten tur til legen for sikkerhets skyld. Min lege lyttet til hjerteslagene og kjente litt på magen min.. Litt skummelt med den rosa utfloden,det hadde ikke jeg... Lykke til iallefall,det går nok bra!
mamarama og lille banan Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 hvor langt er du på vei? dette med tunge løft har neppe sammenheng med skade på babyen. du greier ikke å løfte så tungt at den tar skade det er du som kan ta skade av å løfte for tungt. ryggen og bekkenet er spesielt utsatt. du bør undersøke muligheten for å gå ut i svangerskapspenger, evt. be om tilrettelegging på arbeidsplassen. du bør unngå å løfte tungt i svangerskapet, nettopp for å ta vare på deg selv. det er ikke særlig bra å gå med rygg/bekkensmerter i tillegg til de andre belastningene i svangerskapet fordi du må løfte tungt. du har krav på at arbeidsgiver tilrettelegger for deg. hvis du har rosa utflod ville jeg ha kontaktet lege. det er ikke uvanlig med blødninger, men det er mest vanlig i første trimester. du skal alltid kontakte lege ved blødninger i svangerskapet. Les om svangerskapspenger her: http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger Les mer om blødninger i svangerskapet her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå