Gå til innhold

Aaargh!! Går det an da?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk minstens fødselsattest i dag, og de har selvfølgelig skrevet navnet hennes feil! Det er tydelig at vi sånn sett har valgt et klønete navn, for det er ikke første gangen det skrives feil, og det skjer titt og ofte at folk tror hun heter MatHildE (understreker med caps lock her nå..), men hun heter MatildA - UTEN h!!! ER det så vanskelig da!? Når jeg for det første sier A-en til slutt TYDELIG, og for det andre skriver det korrekt på navnemeldingsskjema.

 

Jada...hehe..en filleting, men det irriterer meg allilkevel ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det er jo egentlig en ganske stor feil det da, synes jeg. De har jo faktisk gitt henne galt navn...

 

Skjønner du blir irritert, jeg. Samme som mannen min, han får kronisk andrenavnet sitt stavet feil, og det slår heller ikke feil...

Skrevet

Ja, JEG syns det egentlig er en stor feil, og slurvete, når de har fått RIKTIG stavemåte fra oss. Men mange vil sikkert syns jeg er tåpelig - men fødselsattesten og opplysningene hos folkeregisteret er jo basen for navneopplysninger om henne i alle andre sammenhenger, og jeg vil da at de skal være riktige! :o) De hadde ikke telefontid lenger, men sendte de en mail..

Skrevet

ME TOO!

 

Fikk min sonns fodsels attest forrige uke. Vi hadde fylt inn skemaet klart og tydelig i 'BLOKKBOKSTAVER' og det stod 'VILLIAM'. Attesten kom i posten med 'WILLIAM'. Når jeg ringte sa hun' Ja, det er jo liksom det som er mest vanlig da...' For en dårlig unnskylding. Man må da klare og lese. Det var VELDIG TYDELIG.

Skrevet

Jeg og - BLOKKBOKSTAVER!!! Hehe..

 

Fikk dere ny attest da partyoffive?

Skrevet

Fikk ny attest ganske raskt. Hadde en gul 'post it note' på den hvor det stod: 'Beklager feilen'. Helt utrolig. De var raske til og sende ut nytt og satt pris på beklagelsen. Men, jeg synes det er skremmende at man kan være så slov når man leser og skriver navnene man skal ha på en såpass viktig dokument som en fodsels attest!

Skrevet

Ja, jeg også syns det er helt utrolig sløvt! Derfor jeg reagerte så "kraftig" på en så vidt liten ting kanskje. Takk for svar, da håper jeg folkeregisteret sender meg en ny en ganske snart :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...