Nedrebø Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hei. Jeg har en jente på 3,5år som i mai sluttet med tutten. Hun var motivert for det selv og det har egentlig gått greit, men hun har seriøse problemer med å roe seg om kvelden. Vi har alltid hatt greie legge rutiner. Pusse tenner, lese bok, synge og deretter god natt sov godt. Hun går fulltid i barnehage, som betyr at hun er oppe litt før 7 hver morgen. Vi prøver å få henne i seng halv 8-8 om kvelden. Ingen hviling på dagen. Etter at hun sluttet med tutten blir klokken minst hal 10 før hun sovner. Klokken har vært over 12 også noen dager. Nå har vi hatt ferie og ting har glidd litt ut, men dette var hverdagen både før og nå etter ferien. Detter er rimelig slitsomt. Trenger litt kveld vi voksne også. Noen som har noen tips??
handygirl Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Har dessverre ingen tips, men ville bare fortelle at vi har det på samme måte med vår snart 3 år gamle datter som sluttet med smokk i sommer. Må nesten lure henne til å sovne. Ofte må jeg ligge i sengen med henne eller synge i en evighet. Kanskje sier jeg at jeg må på to, børste tenner, ta ut av vaskemaskinen o.l og når jeg har gjort dette har hun kanskje sovna.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Har ungene deres noen kosedyr? kanskje lettere å finne roen om man har en myk liten sak inntil seg. Lillemor har en bamse hun har hatt i senga fra hun var bitteliten. Han må alltid være med når vi skal noen plass for å overnatte.
Nedrebø Skrevet 18. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2008 Ja hun har en bamse som hun alltid koste med når hun skulle legge seg, men når tutten forsvant var ikke bamse like god...
Megselv Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Min gutt på 3,5 slutte med smokk da han var tre - og har også vanskelig for å finne roen alene - men det hjelper hvis vi er hos han og sier det er sovetid og at han må lukke øynene og lutte å snakke - så sovner han i løpet av 5 min.Vi har rett og slett funnet ut at det er bedre enn å tviholde på at han må greie å finne søvnen selv . da blir jo hele kvelden borte for oss voksne fordi vi må følge treåringen gjentatte ganger tilbake i seng... dessuten er den lille stunden ved sengen ganske hyggelig for både liten og stor :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå