*Andreapus* Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Istad gikk jeg til butikken, hadde med sønnen på 8, og på vei hjem møtte vi en jente i klassen hans. Denne jenta va rmed sin lillesøster, og 2 søskenbarn, stoppet og snakket litt med henne. Så spurte hun om sønnen min ville være med ned til sjøen, noe han ville. Jeg spurte jo selvsagt tid de skulle det, -Nå sa ho. og så jo at hun og de andre hadde redningsvester på. Spurte om mora (som er hjemmeværende med tid) skulle være med, nei, det skulle hun ikke. Hun trengte ikke det når de hadde redningsvest på sa jenta. Spurte om faren skulle være med de, men han var vekk på jobb. Jeg ble litt sjokkert, men tenkte at hun bare tuller. Så ringte jo hjem til mora, neida det var sant.. de skulle ned på sjøen!! Alene. Åh. ble så forbannet. Hadde ikke barna vært der, så hadde jeg skjelt henne ut, men jeg måtte jo forklare at man ikke kunne sende en liten jente til sjøen alene med 3andre småbarn!!! Hun så faktisk ikke problemet. Men endte tilslutt med at hun sa de måtte komme hjem. Og jeg skulle hvertfall ikke bry meg.. Og sjøen var altså flytebrygger nede ved havna. de skulle se og bade litt. Ganske langt fra huset dems,, og alene!!! Skjønner ikke at det e rmulig og være så korttenkt!!!
Pappas fultreffer :) Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Nei, forstå det den som kan. Jeg går ikke vekk fra huset om ungene bader i basseng i hagen heller. Det trengs ikke mye vann til.....
*Andreapus* Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Nei, men de hadde jo tross alt redningsvest.. eh.. Skjønner ikke hva folk tenke rmed..
Mockanin Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Når jeg vokste opp så var vi alene i fjæra og fanget småfisk i småpyttene med vann. Det var et stykke fra nærmeste hus. Ingen der som hengte moren min eller noen av de andre foreldrene for det. Men var det noen som så oss på moloen eller noe lignende sted, så fikk foreldrene våre ganske raskt vite det endten ved at vedk. hadde sagt i fra til foreldrene våre når dem møtte dem eller når dem evt. var på tlf. i forbindelse med noe annet. Vi var vandt til sjøen og oppførte oss deretter i nærheten av den. Selv ville jeg aldri latt 8 åringen min gå alene noe sted som helst for å bade. Men hadde 8 åringen hatt med eldre søskenbarn så kan det hende det hadde blitt anderledes. Uansett så hadde jeg ikke blitt helt fornøyd om noen ringte meg og la seg opp i noe jeg hadde tatt en avgjørelse på og mente var riktig. Hadde vært helt noe annet om man kom inn på dette i forbindelse med noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå