SuperGlad Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 satser på å komme i ketose ganske kjapt. Gikk ned 7 kg på 3 uker før ferien, å gikk opp kun 0,5 kg da jeg gikk over til å spise normal mat. Men nå har jge da 8 kg til jeg er nede i den vekta jeg vil ha. Har aldri vært der annet enn gravid, men vil absolutt ikke ned til de 56 kiloene jeg hadde før jeg ble gravid. Jeg er jo faktisk 176 høy, så jeg var forferdelig tynn! Frokostn i dag var 3 egg, spiste en sen lunsj nå med en grillskive å brokkoli, å i ettermiddag blir det brokkoli og kyllingfilet :-) Er drittlei cottage cheese etter forrige gang, så jeg tror jeg holder meg unna det. Blir nok kjøtt, egg å ost det kommer til å gå i her :-) Håper det går fort!!!!
Herlige barn har jeg fått Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Spiser du bare da grillmat og grønnsaker, potetsalat og grillet mais er fysj og fy liksom??
SuperGlad Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 jepp! alt kjøtt er lov, å helst brokkoli eller blomkål. Potet er FY, mais er også FY! :-) Dumt for meg som elsker begge delene... MEN det er faktisk ikke så ille, man kommer fort inn i det, å det er så sinnsykt deilig å se vekta gå ned :-)
Herlige barn har jeg fått Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Kan man spise all slags ost? Noe mer?
Gjest Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Hei! Jeg er også på lavkarbo ) Har gått ned 2,8 kg på halvannen uke, fornøyd med det ) Men ketosestixen gir ikke utslag, så får prøve med litt mer fett og enda mer vann. Går jo uansett ned, så det virker jo ;o)
SuperGlad Skrevet 6. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2008 nei det tror jeg ikke. Du må lese bak på hver eneste ost å sjekke :-) Jeg spiser hvitost i hvertfall. Sjekk ut siden www.lavkarbo.no der er det et forum der det ligger masse oppskrifter, forklaring på kuren/livsstilen osv.
SuperGlad Skrevet 6. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2008 har aldri prøvd stixen men jeg regner med jeg var i ketose når jeg gikk ned så mye så fort :-) er morsomt med lavkarbo :-)
RockMyWorld Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Eeeelsker lavkarb:-) Føler meg så mye bedre når jeg holder meg til det kostholdet. Jeg gjør det ikke for å gå ned i vekt, men får mer energi, bedre hud og bedre humør når jeg følger dietten. Jeg er selvfølgelig ikke i ketose da. Vi spiser masse blomkålstappe....ser du er gla i brokkoli og blomkål så tenkte tipse om det, hvis du ikke allerede kjenner til det. Blomkål, fløte, fetaost, salt, pepper evt muskat i hurtigmikser. Nydelig, som potetmos!
SuperGlad Skrevet 6. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2008 nam nam! det hørtes kjempegodt ut!!!!
RockMyWorld Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Det er fantastisk. Bare koker opp blomkålen litt før man har den i hurtigmikser. For barn/MENN som ikke spiser grønnsaker er det en hit også:-)
Gjest Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 Hahaha!! "for MENN..." Lager ofte sånn stappe jeg, det er skikkelig lurt. Fant også en ting i frysedisken som var veldig lettvint: Blomkål- og brokkoligrateng! Litt ost over og inn i ovnen )
RockMyWorld Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 I frysedisken?!!! Sånt kan jeg like:-) Må se etter det neste gang jeg handler.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #15 Skrevet 6. august 2008 Tips: mange som har den kokeboka som heter "asiatisk" som sto på alle butikkhjørner en stund til 99 kr (finnes også i "pasta" og andre varianter). Der står det næringstabell under hver eneste oppskrift! Genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå