Gå til innhold

å bli satt i gang. ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem bestemmer å sette i gang en fødsel?

kan man bli satt i gang grunnet at man ikke klarer/vil gå over termin pga store smerter her og der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselslege bestemmer vel det, altså avgjørelsen må tas på sykehuset av vakthavende lege på observasjonsposten/fødeavdelingen tror jeg. Var i hvertfall slik når jeg ble igangsatt med førstemann. Det skal helst være veldig tungtveidene grunner til at man blir igangsatt fordi igangsatte fødsler regnes som risikofødsler og man vil ikke skape en risikofødsel uten man må. Jeg ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning. Har født to ganger siden, fødsler som startet av seg selv, og jeg kan ikke for noe i verden anbefale noen å be om igangsetting! Da er det bedre å vente litt ekstra selv med mye smerter...

Skrevet

Legene på sykehuset bestemmer hvem som skal settes i gang. Og man settes i gang hvis det er tungtveiende medisinske årsaker til dette.

"Alle" er slitne, lei eller har vondt på slutten av et svangerskap, men man regner ikke det som grunn til å sette i gang en fødsel.

Skrevet

Jeg er førstegangs og har utrulig vondt,kan faktisk ikke skjønne at jg skal klare å vente i 16 dager til og kansje 14 over, men selv om jeg har så vondt ønsker jg å vente. litt skeptisk til keisersnitt og igangsettelser.

håper ting skjer av seg selv hos meg:)

Skrevet

Enig med Alva her. Jeg ble igangsatt p g a vekstavvik og at fostervannet plutselig var borte. Det er ingen tvil om at det er mye vondere med en igangsatt fødsel så det er ingenting å ønske seg.

For min del virket det ikke som om noen hadde kontroll på noenting. Jeg fikk ikke smertestillinede selv om jeg nærmest hadde topp rier nesten fra starten av. Eneste jeg ble tilbudt var en paralgin forte som jeg fikk beskjed om skulle virke innen en time. Fikk epidural etter at en jordmor endelig hadde fattet at jeg kom til å føde men da hadde jeg så vondt at jeg ikke kunne puste og riene var tette som hagl.

Jeg fikk stadig beskjed om at jeg kunne bli liggende med smertene i opptil tre dager for riene ikke var effektive nok noe som aldeles ikke stemte for 11 timer etterpå fødte jeg. Så ikke ønsk deg å bli igangsatt. Det er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...