Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Har et barn på snart 2 år, barnefar er en ustabl person som kun tenker på seg selv, lyver om alt osv. Han krevde dna-test da han er psykelig sjalu (derfor jeg gikk fra han i svangerskapet) enda han visste veldig godt at det var hans barn og det sa han også til familien sin. Hørte ikke et pip fra han før ungen var 7 mnd gammel, han tok ikke blodprøven til dna-testen før han ble truet med rettsak fra nav. Han fikk sjange til samvær da, en gang i mnd først for å starte et sted. Første gangen gikk han etter kun en time, andre gangen kom han og tredje gangen løy han og sa han var syk fordi han ikke hadde det noe bra med seg selv... Han gikk med på å ikke ha noe kontakt med barnet i oktober i fjor og har betalt bidrag privat, aldri hørt noe fra han eller noenting. Nå plutselig gir han meg et ultimatum, enten får han ha ungen annenhver helg (han mener han har krav på det etter loven) hvis ikke vil han ikke betale bidrag og vil fraskrive seg alt (ja hans ord)... Jeg vil gjerne at han skal fraskrive seg alt jeg men det går ikke med norges lover der barnet har krav om samvær og ikke foreldrene... Vet ikke om jeg tør å bare si at han kan slutte å betale bidrag og dermed også ikke ha samvær, redd han kommer om to år og begynner å lage helvette da Barnet har det kjempefint, min forlovede er pappaen hans og han forguder han. Han har aldri hatt noe forhold til biologisk far og vi håper min samboer får adoptert barnet etterhvert, dette har biofar også sagt sikkert er greit. Noen som har noen råd eller trøst å komme med? Jeg er helt utslitt, det er ingen måte han kan skrive fra seg noe nå siden min samboer ikke kan adoptere enda på et par år. Eneste vi kan gjøre er å skrive en privatrettslig avtale hos advokat der jeg ikke krever bidrag mot at han ikke krever samvær... Hodet mitt sprenger snart, vil bare grine hele tiden og alt dette psyker meg helt ut.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 For en trist sak....skjønner at dette suger ut krefter på deg. Ville ringt meg å forhørt med Familievernkontoret hvordan dette stiller seg- de kan jo det meste innen slike saker. Hvordan det stiller seg i forhold til at han kutter samvær og også bidrag...dette burde også Familevernkontoret kunne svare på. Så lenge han har bevis på at han er faren så kan han synes det er " kjekt" å slippe å betale nå- og så lenge dere har det privat så er det ingen andre som merker det. Men han kan komme om 2 år og kreve samvær...så hadde jeg vert deg ville jeg snakket med de som jobber med det her. Det er ingen fare å bestille en egen time dit- si det som det er- de truger ikke faren til samvær i en slik situasjon....men du kan trenge litt råd og veiledning hva som er det lureste. Lykke til - og godt å høre at din forlovede er far for barnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå