monika 3+1 i magen:) Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 jeg er i uke 17/18 (har ikke fått ultralyd termin enda, så jeg er ikke helt sikker), jeg har enda ikke kjennt noe liv, og ikke viser det at jeg er gravid heller. dette er mitt andre barn, og jeg har lest og hørt at 2 gangsfødene kjenner liv mye tidligere, for de vet hva de skal kjenne etter og alt det der.. men jeg kjenner ingenting! ikke har jeg lakt på meg noe heller. noen andre ogs som lurer p hvor magen og sparkene blir av?
Ragdoll Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Hvis du ikke engang er sikker på hvor langt på vei du er ville jeg bare tatt det med ro (selvom det selvsagt IKKE er lett når sånne tanker oppstår) Har du vært å hørt på hjertelyden enda? Selvom jeg er førstegangs så kjente jeg det selv i uke 17, men dette var VELDIG vagt og jeg var ikke sikker på om det var det jeg kjente engang.. Alt står sikkert bra til skal du se Hvis ikke kan du vel bare gå ned på legevakten og forklare at du er bekymret og bare vil høre hjertelyden (de har sånn doppel-dings der nede) Det gjorde jeg etter at jeg hadde ramlet.. Bare et tips.. Nå er jeg bare dum og førstegangs her da.. Men jeg skjønner bekymringen din!
monika 3+1 i magen:) Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 jeg var på ultralyd i uke 10, var bekymret og bestillte time på ett privatsykehus. og da var babyen veldig aktiv. har hørt hjertelyd etterpå hoss legen også. jeg begynner bare bli så ulålmodig! skal på ultralyd neste uke, det skal bli spennende å se:)
Ragdoll Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Lykke til :) Ikke tenk for mye på det som kan gå galt. Jeg ble selv helt gal av det!
Gurine Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Er antageligvis ingen fare. Jeg er tredjegangs. Har fått mage og lagt på meg jeg da, men kjenner lite bevegelser enda, og jeg er i uke 20. Jeg begynner også å bli bra utålmodig med tanke på spark, men det kommer nok. Jeg kjenner litt romstering/bevegelser i magen av og til, men ikke slik at det er noe tydelig enda.
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Hei.. Har ganske lik termin vi da... Er 17 fullgåtte i morgen.. Er tredjegangs og har ikke mage annet enn at jeg kjenner en god appelsin når jeg ligger, og liv har jeg heller ikke kjent.. Dette er helt normalt.. Kanskje babyen ligger innover eller noe eller bak morkake eller et eller annet.. Ta det med ro du og ikke tenk.. Forrige gang kjente jeg liv ca uke 19 og da var det et skikkelig spark.. Men så tok det litt tid at før det kom flere.. Ikke bekymre deg hvertfall. Du har jo både hørt og sett du. Jordmor nektet å prøve å finne hjertelyden hos meg på mandag.. Redd ho ikke fant den og at det da skulle gjøre meg nervøs.. Ang vekt så må du være glad du ikke legger på deg så mye.. Ved utgangen av 4.mnd bør man ikke ha lagt på deg mer enn et par kg.. (Etter boka da) Jeg har gått ned 6-7kg til nå.. Ikke hørt et pip om at det er noe bekymringsfullt.. Husk at ofte stemmer ikke teorien med det virkelige liv...
monika 3+1 i magen:) Skrevet 6. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2008 tusen takk for svarene:) "bra" at noen flere enn meg mangler mage og spark:)
en av hver Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Vet du hvor morkaka er? Min var foran sist, og jeg kjente ingenting før uke 21-22. Nå er den bak, STOR forskjell.
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 jeg var i uke 21 da jeg for første gang kjente noe, og etter en uke, har jeg kjent liv hele tida, selvom enkelte dager var d sånn at jeg virkeli måtte kjenne etter. Har morkake foran. Fikk heller ikke mage før etter uke 23-24, plutseli bare struttet den ut! Vokst som bare d!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå