turkis Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Jeg har et såkalt risikoyrke, og har nå søkt om svangerskapspenger, fordi min arbeidsplass ikke lenger har mulighet til å tilrettelegge for meg. Jeg er i 26. uke. Jeg har forstått det som at dette ikke skal ha noen betydning for lengden på permisjon etter fødsel, og heller ikke på pengene jeg skal få utbetalt etter fødsel. Noen som kan bekrefte dette?
Herkules Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg tror du har rett i det men jeg har hørt uten at jeg vet om det stemmer at du kun får feriepenger av de 12/15 ukene Så det betyr i praksis at du ikke får feriepenger av svangerskapspengene Mulig dette er endret
edvina har fått en gutt Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 du beholder alle rettighetene dine, men det er rett at du får redusert feriepenger, det blir som om du var sykemeldt. Derimot har mange arbeidsgivere som betaler lønn på forskudd dor så å sende krav til NAV, i disse tilfellene får du full pott feriepenger:)
turkis Skrevet 6. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2008 Takk for svar! Jeg får direkte betaling fra NAV, så det var kjekt å vite det om feriepenger! Får heller spare litt til neste sommer da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå