Gå til innhold

Dere som har peiling på medisiner.... se hit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg med mitt vrak av en kropp har fått noen medisiner som visstnok vil gjøre meg trøtt en periode, men samtidig vil det gjøre hverdagen litt mindre smertefull:o)

Men jeg er jo som kjent ikke særlig glad i medisiner.... derfor lurer jeg på om dette er skumle medisiner??

Jeg har lest litt om bivirkningen, men skal jeg få alt det, så kan jeg like godt legge meg ned for å dø :o)))

Det står at den gjelder for kroniske smerter og depresjon. Nå vil jeg ikke kalle det en dpresjon fordi jeg er litt deppa pga. en diagnose jeg helst ikke vil ha... Men nok om det, preparatet heter Sarotex 10mg.

Noen med peiling???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å legge til at dosen er forholdsvis lav.

10 mg pr. dag første uka, 20 mg. andre uka og 30 mg. etter det.

Tydeligvis en tilvenningsperiode:o)

Skrevet

Legene der jeg jobber ordinerer gjerne Sarotex ved bl.a. langvarig ryggvondt. Ikke så ofte ved depresjoner, da det finnes nyere og mer effektive piller i den sjangeren som ikke gir samme døsighet.

Sarotex doseres nesten uten unntak på kveld pga den nevnte døsigheten som er en bivirkning.

Skrevet

Ja det er ordinert til bekkensmerter og ettersom jeg forstår så er dosen ved depresjon langt større.

Det står at jeg skal ta de kl. 20 på kvelden så da blir det vel natta kl. 2030 :o))

Men de er da med andre ord ikke farlig?

Skrevet

Sarotex er av den milde typen:=) Spesielt når den gis som smertelindring... da gis det langt lavere doser enn ved f.eks. depresjon. Men les i www.felleskatalogen.no. Der står alt som er verdt å vite;=)

Og du... du sovner neppe etter en halv time;=) Når tabl. brukes som hjelp ved søvnproblemer så anbefales det å ta den 2-3 timer før man skal legge seg. I den lave dosen du får, så tror jeg døsigheten vil gå over etter hvert.

Skrevet

Leit å høre om diagonosen din :-( men det kommer helt sikkert til å gå seg til etterhvert!

Jeg er ingen ekspert på medisiner, men har jobbet i bransjen mange år tidligere og Sarotex er milde i sin gruppe, i tillegg har du fått 10 mg, de finnes i 15 og 20 mg også hvis jeg ikke husker helt feil ?

Bivirkninger som er rasmset opp er det meste som er registrert ved bruk av disse medisinene, selvom det er få få tilfeller.........

Les også andre pakningsvedlegg, til hvilken som helst medisiner,

på felleskatalogen.no.- man blir vettskremt av å lese lange lange liste........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...