Gå til innhold

Frustrert om NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev i posten i dag om at jeg skulle få kontantstøtte for han på 1 år I samme konvolutt ligger et brev om opphør på overgangsstønaden pga at det yngste barnet har fått overgangsstønad i 3 år.

Hvordan er det mulig å ikke oppdage dette for dem?

Kaster meg over telefonen for å høre, men kommer til et sentralbord som ikke vet noe som helst. Men de kan levere beskjed videre om at jeg trenger å få vite hva som skjer. Da jeg spurte hvor lang tid det tok så visste de ikke det.

Så da sitter jeg her og ruger på telefonen og venter... har sendt dem mail også med beskjed så jeg har det skriftelig at jeg har forhørt meg og gjort dem oppmerksom på feilen.

https://lagring.online.no/sections/competition/view.php?id=15&sortby=votes#4062

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Slapp av, de kommer ikke til å ringe idag.. så ingen grunn til å holde pusten. Har de ikke ringt før 12 i morra, så ring og kjeft på de. Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått beskjed om at de skal ringe meg tilbake, men de gjør det aaaaaaaaaaldri....

Skrevet

Trenger hjelp...

Er det noen som er i denne situasjonen her...

Fått innvilget overgangsstønad for 3 år. I de 3 årene får du et barn til og er fortsatt alene.

Mistet du da overgangsstønaden etter de første 3 årene. Eller fikk du til den minste er 3 år.

I brevet fra Nav står det at hovedregelen er at man får tilsammen 3 år fra det yngste barnet er født til det er 8 år.

I mail skriver de at det er 3 år uansett hvor gammelt det yngste barnet er.

Og de gir ikke beskjed heller før det er stoppet da.sukk

Skrevet

Så vidt jeg vet har du rett på en ny 3 årsperiode hvis vilkårene ellers er oppfylt og du har sendt inn ny søknad. Det er ingen automatikk i å få overgangsstønad, selv om du er alene med små barn, så om du ikke har søkt på nytt er det helt riktig det NAV har gjort.

Hvis du får problemer kan du henvise til Folktrygdloven §15-6 andre ledd og rundskriv om dette til NAV.

Her er en link til folketrygloven: http://www.lovdata.no/all/nl-19970228-019.html

Der det blant annet står " Overgangsstønad kan gis til det yngste barnet fyller åtte år, men ikke i mer enn sammenlagt tre år etter at det yngste barnet ble født. I tillegg kan det gis overgangsstønad i opptil to måneder før fødselen."

Og til rundskriv om det samme til NAV

http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/Kapitteloversikt/e05/e05k15?f=templates&fn=main-j.htm&2.0

Skrevet

Forbered deg på å måtte ringe tilbake....NAv er blitt ENDA mer vanskelig etter at det ble endringer der....har vert mye i kontakt med de pga egen sykdom og barns sykdom....det er til å bli gal av...

Skal ikke ta alle under en kam. men kontoret her jeg bor er helt ubrukelig. Pga mye surr i forhold til egen sykdom har jeg overlatt alt til en advokat som IKKE er imponert over måten de jobber på. Advokaten klagde på en sak og hadde bare fått svar rablet ned for hånd på et ark....advokaten sendte en klage til neste instans...helt utrolig det opplegget der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...