Gå til innhold

Når passe det å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn i tvil.. Samboer har lyst på barn. Vi har begge fast jobb, trygg intekt, hus og bil. Så sånn sett ligger ting til rette. Men er JEG klar for det? Jeg er ganske ung enda, så har nok av tid. Skal vi få barn nå, når vi enda er unge, eller vente noen år enda? Få reist litt mer og fått litt mer tid for oss selv? Jeg er tidlig i 20-årene enda. Er sånn i tvil.. Planen var egeneltig å kutte prevensjonen nå snart, men jeg har plutselig fått kalde føtter.. Får vel litt angst av hvor stor avgjørelse det er å ta. For dette er ikke en ting som det går ann å angre på.

Synspunkter? Godt å få luftet tankene værtfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er så i tvil som det virker som om du er, så hadde jeg nok ventet litt.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Det er viktig å ha ting på stell (hus,jobb, økonomi osv) men det viktigste er vel at man er klar for det selv. Og hvis du ikke tror du er det hadde jeg personlig ventet til du følte du var klar for det.

Jeg fikk barn før jeg hadde alt på stell og før jeg var klar for det selv, og sånn sett ville jeg ventet noen år, men jeg har det jo helt fantastisk da=)

Skrevet

Det er vel egentlig tanken som har slått meg også.. Er jeg i tvil, da er jeg egentlig ikke klar.. Et vennepar venter barn i disse tider. Kanskje ting ender seg når jeg får se den lille jenta.

Skrevet

Jeg er uenig med Sauen om at det er viktig å ha ting på stell (om det var det du mente Sauen).

Vi er også av de som ikke har alt på stell, men vi fant ut at om vi skal vente til vi har det så blir det aldri noe barn på oss. Vi fikk barn da vi hadde lyst på og følte at vi var voksne nok Selv om vi ikke har det materielle på plass.

Og vet, som Sauen også sikkert har erfart, det går bra det også! :)

Skrevet

Det passer aldri, men det er sjelden man angrer i ettertid på de barna man fikk. Likevel tror jeg heller jeg ville ventet litt ettersom du er såpass ung. Du har sansynligvis masser av tid og selv om du sikkert ville elsket ungen kan du jo få både i pose og sekk. Vent litt. Gjør det du ønsker, aktivt, og vurder saken igjen om et par år.

Skrevet

Hvis man skal ta ALLE forhåndsregler, så vil det aldri passe å få barn har jeg funnet ut...

Men, en må bare kaste seg ut i det når en kjenner at det meste ligger til rette for at en vil greie seg;)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Me& lille vampyr: Det jeg mener er at det er lettere hvis man har alt på stell (utdannelse, økonomi, flytting osv kan bli mye vanskeligere når man har en unge), men at det viktigste er at man virkelig ønsker det=)

Skrevet

Vi hadde det meste klart i midten av tjue-årene. Utdannelse, gode jobber, bolig og bil - men vi valgte likevel å vente enda en stund siden vi som dere ikke var helt sikker.

Vi brukte tid på hverandre, på hobbyer, jobb, venner og reise. Har nå fått førstemann og tenker på andremann, men angrer ikke et sekund på at vi ventet til vi følte oss helt klar for barn :o)

Lykke til med valget :o)

Skrevet

Jeg er også i den tro at dersom man tviler passer det faktisk aldri.

Man får aldri lagt opp løpet slik at det passer helt perfekt.

Jeg har en relativt nygravert venninne som liksom ikke fikk det til å passe med reiser som var planlagt, bryllup de var invitert i osv.

Men plutseilg en dag så passet det likevel:)

Skrevet

vent til du ikke klarer å vente lenger:) Reise, sove lenge, mye overskudd, vær med venner osv. mmm, så deilig hihi:)

Jeg fikk første da jeg var 16 og andre da jeg var 22, har gått bra det og da men håper eldstejenta mi venter litt lenger enn meg slik jeg ikke blir mormor med en gang ungene mine har blitt store:)...og slik hun ikke får en like forvirrende ungdomstid som meg selv.

Men jeg har en venninne som har det som deg, mann,hus,bil,trygg jobb osv.hun er 25. De har lyst på barn men det er bare så mye hun må gjøre først, så hun sier hun må snart hoppe i det for hun blir aldri "klar" uansett.

Lykke til, du angrer hverfall ikke uansett nåe du får barnet da:)

Skrevet

Ja, men jeg mener kravene for at "ting skal være på stell" er litt for høye for tiden. Våre foreldre hadde da virkelig ikke alt på stell da de fikk oss, men det gikk fint. Poenget er at man kan få til det man vil og at man ikke trenger å ha alt før man får barn. DET er ikke det som avgjør om man trives i rollen som foreldre eller blir gode forledre. :)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Enig der=) man må ikke ha nedbetalt lån og 2 mill på konto, men jeg skulle helst sett at jeg var ferdig med utdanning (eller, jeg var jo egentlig det men gartnerskole teller vel ikke som utdannelse etter dib-standard, begynner påan igjen nå...=P ) og slapp å stresse med å kjøpe leilighet ETTER at jeg ble gravid.. Men klart, vil man så kan man, og det går jo som regel bra=)

Skrevet

Man finner vel alltid grunner til at det ikke passer nå uansett hvor man er i livet tror jeg. Det passer vel egentlig ikke før barnet er der? Hvorfor skal man planlegge alt så innmari mye? Om man har sitt eget hjem, inntekter og har møtt et menneske man vil ha barn med, hva venter man da med?

Skrevet

Jeg har sagt det før å sier det igjen jeg tror det er en grunn til at mann er gravid i 9 mnd! man tilpasser seg!

Men jeg tror nok at en bør vere klar først. viss det skal vere planlagt lissom.

Men som andre og sier, du kommer uansett ikke til å angre når du får denne bylten i armene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...