Gå til innhold

ang. igangsetting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 8 dager igjen til UL termin (14.aug) og gått 3 dager over mensterminen (3.aug). Jeg er kjemperedd for at barnet skal ha tatt skade av at jeg evt. skal gå overtid!!! Jeg har skikkelig angst. Får ikke sove på nettene fordi jeg tenker på det hele tiden! Selvfølgelig er ikke dødsfødsel ensbetydende med overtid, men legene her til lands er jo ikke helt 100% til å stole på alltid! Jeg har 11 dager imellom terminene, og dersom det skulle vise seg at mensterminen var riktigst, og man går 2 uker over UL termin, ja, da går jeg 25 dager over!! Krise! Hva skal gjøres liksom.... kan man bli satt i gang "bare" fordi man har angst?? Eller MÅ det medisinske grunner til?

Håper noen kan gi meg gode råd.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt i samme situasjon som deg, er ei uke mellom min egen termin regnet ut etter befruktningsdato og ultralydterminen. Er også redd for å gå for lang tid over, leste en artikkel senest i går om at hvert år kan 20 babyer reddes dersom alle ble satt i gang etter ei uke overtid.

Det jeg har gjort er å gå til modningsakupunktur og nå tre dager etter egen termin igangsettingsakupunktur. Vet ikke enda om sistnevnte virker men jordmor har undersøkt meg og jeg er moden og klar så sjansen er der.

Har tenkt å ha litt is i magen noen dager til, og hvis ikke noe har skjedd til neste kontroll ( er da 8 dager over egen termin) skal jeg ta frem "storstemmen". I utgangspunktet tror jeg ikke det er nok å "ha angst" som du sier, men all min erfaring med helsevesenet tilsier a det er den som roper høyest og har de beste argumentene som får mest hjelp, .... Skal i hvertfall ha skikkelig oppfølging på sykehus med kontroll av morkakefunksjon osv.

Lykke til, til deg, og meg :)

Skrevet

Hei!

Uff, jeg synes det er fælt å høre at du har det så vondt. Jeg har selv vært plaget med mye angst i svangerskapet for div. ting.. Det er så fælt å ha det sånn.

Jeg vet ikke helt hvem du skal si ifra til, legen din, jordmoren din eller føden men jeg synes ABSOLUTT du skal si akkurat det du skriver her, at du har skikkelig angst for dette til de du synes det er aktuellt å si dette til. Det synes jeg de må ta hensyn til for man blir jo sliten av å ha angst også. Egentlig er det jo veldig viktig at du samler krefter til fødselen.

Jeg er 1.gangs, så ingen ekspert men jobber innen helsevesenet og vet at de som roper høyest blir jo mest hørt.. Dessverre på en måte er det sånn.

Jeg har UL-termin 15.aug, dagen etter deg! Men min menstermin er 17.aug. Hvordan kan UL-termin være så nærme hverandre og menstermin så forskjellig? Jeg hadde siste mensens første dag 9.nov. Når hadde du siste mens? Blir ikke klok på dette jeg..

Jeg har i hvert fall bestemt meg for å være svært bestemt på å ikke gå for langt over tiden for jeg er også redd for det..

Kanskje går det an at du får extra tett oppfølging med tanke på at du har 11 dager mellom terminene?

Lykke til i alle fall :)

Skrevet

Jeg hadde siste mens 27. oktober og da ble mensterminen 3. aug. Leste på et nettsted om at man skal ha minst 14 dager mellom terminene hvis man skal ha god oppfølging ift overtid. Jeg vil ikke være den som maser og maser heller, men hvis det skulle redde et liv, så er det absolutt verdt det!

Jeg skal til jordmor i morgen, og da tror jeg må nesten grine meg til å bli tatt seriøst, fordi hun er den typen som tar lett på ting...og kan si "dette skal nok gå bra, ikke bekymre deg...osv"

Tusen takk for gode råd. Måtte lufte det ut, før jeg ble helt gal!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...