<3 Mamma til 3 <3 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Har en baby på 9 mnd og tok p-sprøyta for ca 5 mnd siden og den sluttet da å virke for ca 2 mnd siden og jeg har altså da ikke tatt noen ny sprøyte. Har hatt ubeskyttet sex flere ganger i det siste og lurer egentlig på om det kan "henge igjen" noe virkning ifra sprøyta?! Noen som vet?
¤A-09¤ Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg tok p-sprøyte for 3-4 år siden, men måtte slutte da jeg var plaget av blødninger hele tiden. Jeg rakk å få to doser før jeg valgte å la være. Problemet mitt var ikke løst før ca 1 år etter siste dose fordi hormonsystemet kom i ubalanse. Mitt svar er ja, det kan henge igjen. Om dette er tilfelle for deg vet jeg ikke, men jeg har dessverre hørt leger og annet helsepersonell si dette også. Vil ikke anbefale noen å ta den sprøyta fremfor annet prevensjon, men meg om det;-) Håper det ordner seg for deg;-) Lykke til!
maaneskinn Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Jeg gikk på p-sprøyten i ca. to år. Sluttet med den pga. jeg har hørt at det er så mange som sliter med å få syklusen skikkelig i gang igjen. Fikk tilbake menstruasjon etter 5 måneder. Det er egentlig kjapt, så jeg var heldig. Jeg hadde ikke noe problemer eller bivirkninger når jeg gikk på p-sprøyten, men jeg ser at det ikke er gunstig å bruke den. Den blir ikke mitt valg i fremtiden.
maaneskinn Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Dessuten har p-sprøyten depo-effekt. Det kan altså henge igjen (som nevnt ovenfor)
Gjest Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Jeg snakket faktisk med legen min angående p-sprøyta en gang.. og hun sa det kunne "henge" igjen i hele to år...! helt sinnsykt vettu...
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 gikk på sprøyta i 1 år, og gikk i ca 1 år før jeg følte syklusen var normal igjen...
påtjukken Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 eg tok p-sprøyta i november 07, og 30 mai i år fikk eg mensen igjen, og den er jo helt på tryne.. legen min sa det tar ca 7-12 mnd før den begynner å gå ut av kroppen, men kan og ta lenger tid... håper ikkje det, for eg vil bli gravid no!!!! hehe skal ALDRI ta den sprøyta igjen...!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå