Gå til innhold

Tradisjonelt bryllup eller vielse på tinghuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig drømt om et tradisjonelt kirkebryllup hvor min far fører meg opp kirkegulvet, brudepiker og brudesvenner og bryllupsmiddag med påfølgende fest.... Sambo er ikke så glad i store selskap, og han har også et litt dårlig forhold til sin mor (hun kan finne på å ikke møte opp i bryllupet... hun møtte ikke i dåpen til vår minste!) så han ønsker en liten, enkel vielse gjerne hos byfogden eller noe slikt. Eventuelt reise til utlandet.

Noen andre som har vært "uenige" eller ønsket forskjellig bryllup og kommet til enighet? Hva gjorde dere? Vi har et ønske om å gifte oss for å sikre barna litt rettigheter og for å bevise for hverandre at det er hverandre vi vil ha. :) Håper noen kan komme med noen tips.

Jeg er redd for at jeg vil bli skuffa når jeg ikke får mitt ønskebryllup, men det er heller ikke noe bedre at sambo mistrives på dagen vår liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jo ann og ha et lite kirkebryllup også da... Trenger jo ikke invitere 200 gjester hvis han ikke ønsker det. Så hvis du går med på lite folk, så kanskje han går med på kirken også ?

Hold vielsen hemmelig, inviter kun de utvalgte til kirken og festen etterpå, så får dere begge det dere ønsker.

Skrevet

Ja det går an å ha et lite kirkebryllup, og bare invitere de man faktisk vil ha der - ikke de man føler man må invitere :P

Et annet alternativ til byfogd og kirke er humanetisk bryllup... De gjennomfører bryllupssermonier der dere ønsker - et romantisk sted som er spesielt for dere f.eks... Du må ikke bli medlem eller noe.

Skrevet

Jeg gifta meg på tinghuset og synes det egentlig var kjempefint. Det var en veldig hyggelig og intim seremoni. Og så spiste vi ute med forlovere etterpå. Angrer absolutt ikke for å si det slik.

Det går evt an å¨ha en vennefest etterpå i tillegg?

Skrevet

Tenkte kanskje også at vi kunne gifte oss et helt annet sted med prest til stede, med bare den nærmeste familie til stede... men da har vi igjen det der med moren hans.... skjønner jo at han vil bli veldig lei seg hvis hele familien min møter også kommer ikke mora hans liksom...

Skrevet

Tror vi får ta en litt nærmere prat om dette i helga... kanskje vi kan inngå et kompromiss? Vi har egentlig ikke diskutert det så veldig, faktisk...bare jeg som har sagt at jeg ønsker å gifte meg, også er nok han redd for at det absolutt MÅ være svært! Dere skjønner... i min familie så blir det fort 200 gjester på festen! Og det er litt stort for han... :)

Min mor har 7 søsken, som igjen har to - tre barn hver..ergo har jeg 24 søskenbarn... så skal det kanskje være noen venner oppi det her... han har vel 3 onkler og 2 søskenbarn..så det blir litt forskjell da, vetdu :)

Skrevet

vi skal ha en liten intim vielse på tinghuset, bare meg og han og forlovere innen babyen blir født (termin i april) og så en lang weekend til roma eller et annet sted i europa.

om ett par år når den lille er større og vi har fått flyttet skal vi ha et hageselskap for alle nære og utveksle ringer og løfter samt ha en bryllupskaka og buffet, med en hei dundrandes fest til slutt. og da skal vi reise på en lenger bryllupsreise. skal også ha en eller annen form for brudekjole da også.

vi gjør det sånn fordi vi vil ha selv vielsen helt til oss selv, vi er ikke så veldig glade i alt styret med et bryllup, men siden jeg vet min familie blir veldig lei seg om vi ikke har noe så vil vi gjerne ha festen når jeg også kan delta 100%.

i har funnet en løsning som passer oss begge, og det føles godt. litt kompromisser har vi måtte inngå begge to, men sånn er det jo når man skal bli enige om ting ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...