Gå til innhold

Noen som har opplevd svimmelhet som graviditetstegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til mandag fikk jeg kraftig svimmelhetsanfall og sterk kvalme, hele rommet gikk rundt og jeg klart knapt og stå. Hele mandagen gikk med til og bare ta det med ro. Tirsdag var jeg mye bedre, men i nå i natt har vært svimmel igjen, bare jeg snur meg på siden går rommet rundt. Nå i sted skulle jeg legge fra meg noe på gulvet og da ble jeg veldig ustø og kvalm igjen. Skulle hatt i helga, men ingenting har kommet. Skal sies at jeg har hormonspiral. Skal vel litt til for å bli gravid da vil jeg tro?

Det jeg lurer på er om noen har opplevd noe av det samme og vet hva det kan komme av?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig rotete skrevet ser jeg... :)

Der det står... skulle hatt i helga, skal være skulle hatt mensen i helga.

Skrevet

Var mye plaget med svimmelhet da jeg gikk gravid med nummer 2, så kan være ett graviditetstegn, men trenger absolutt ikke å være det.

Blir f.eks også veldig svimmel og kvalm når jeg har/før jeg får migrene.

Kan være virus på balanseevnen og sikkert mye annet også. Ville tatt en tur til legen om det ikke kommer seg.

Skrevet

Kanskje blodtrykksfall du opplever, og det er ikke så uvanlig når man er gravid. Kanskje du skulle tatt en telefon til legen din for å få det bekreftet/avkreftet?

Det kan også hende at du har lite jernlager og/eller lav blodprosent, men det har du sikkert målt jevnlig og fått beskjed om i så fall.

Ring legen, du.

Skrevet

Venninna mi ble gravid med hormonspiral.. Jeg svimte vel av en gang i mnd nå jeg var gravid.. hehe.. Og jeg ble litt småkvalm først, så så jeg stjerner også lå jeg avsvimt et sted.. hehe..

Kanskje du burde ta en test?

Vet ikke om du er litt imun mot prevansjon men det var venninna mi da, hun ble også gravid når hun gikk på p-sprøyte..

Skrevet

Takk for svar!

Jeg skal til legen neste onsdag( !! ) Fikk ikke time før :( Så jeg skal ta en graviditetstest i dag tenkte jeg for å avkrefte ELLER bekrefte at det er det som gjør meg svimmel.

Har en sønn på 2,5 år, var ikke dårlig i det hele tatt med han, men som sagt tidligere her kan det være virus på balanse nerven eller andre ting som spiller inn.

Har gått medisinsk sekretær- utdanning nå og alle prøvene jeg tok i forbindelse med labkurset var fine. Men har ikke målt blodtrykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...