DesemberBaby2008 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Er veldig i tvil om jeg/vi gjør rett i å dra til Kreta 21 august? Har da startet på min uke 25 når vi reiser. Jordmor og Gyn.mener at det ikke skal være noen fare å reise, men jeg er litt usikker. Hadde blødninger i begynnelsen av svangerskapet og fikk da beskjed om at blødningene kom fra morkaka som hadde lagt seg nederst! Blødningene har stoppet for ca 1 mnd siden og morkaka har trekket seg oppover. Dette er mitt andre svangerskap og det første som har godt bra. Mistet første i fjor i uke 8. Men vi er så heldige å være foreldre til en gutt på 5 år som vi hentet i Colombia i 2004. Så det kan jo sies at dette var en hyggelig overaskelse :-) Tar imot alle gode råd og erfaringer.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Som jeg forstår har også du slitt litt, og jeg har også det.. etter 11 år og 4 ivf forsøk er jeg endelig gravid på egenhånd (mirakel) Jeg hadde aldri reist til syden nå, er så redd for at noe skal gå galt.. jeg kan reise resten av mitt liv sier jeg til meg selv, og jeg kan aldri tilgi meg selv hvis noe går galt.. jeg tenker på varmen, maten, drikke osv der nede.. jeg er nok sikkert hysterisk men etter at spiren endelig sitter så vil jeg ikke gjøre noe som kan være årsak til at den ikke ønsker å være her mer... Uansett lykke til ))
missty Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Hei! Jeg mener at så lenge jordmor og gyn sier det ikke skal være noe fare, at du er sluttet og blø og morkaken har flyttet seg opp skulle tale for at du kan reise.. Jeg har samme problemet med morkaken blør enda men jeg skal til kreta 23 august... Seff kan noe skje men det kan det jo her også.. De har like gode leger der nede så det skulle ikke være noe problem. Husk å ha god reiseforsikring (europeiske er bra,) så blir tatt godt vare på om noe skulle skje! Lykke til hva enn du gjør!
Noiiaaa Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Hey! Kom hjem fra Spania på søndag etter 14 dager der nede. Jeg er i 20 uke og det var ingen problem å reise nedover til varmen. Det var ett pår dager det var for varmt og jeg ble litt småkvalm i solen men da trakk jeg meg bare inn i skyggen. Så lenge jordmor/lege har sagt det ikke er no problem og du og småen har det bra så syns jeg du skal reise på den ferien. Ha selvfølgelig reiseforsikringen i orden og ha en fin ferie:) Noiiaaa....
DesemberBaby2008 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2008 Hei missty. Hvor på Kreta skal dere til? Vi skal til Platanias og bo på Caldera Bay i 14 dager.
missty Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Vi skal også til Platanias, eller 3 km fra:) Husker ikke hva hotellet heter.. Vi blir en uke..
tredjeknøttet Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Når jordmor og gynekolog sier det er greit, bør man jo stole på det. Ta deg heller en pause fra varmen hvis du blir uvel, og se til at du har en trygg reiseforsikring. Kreta er populært, vi blir flere "stormager" der i august;) Jeg blir å være i uke 20 når jeg drar dit, og legen mente det ikke var noe problem. Man må bare være bevisst på hva man inntar av mat etc, hun skrev ut litt råd for gravide på tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå