Gå til innhold

Normalt med sykemelding ved samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klikker snart. Klarer knapt ikke spise, sover dålig, au i magen, stresser, sliten. Og snart er det skolestart (er lærer) og ting går jo i 100 hele første mnd på jobb.....Men kanskje det hjelper å komme seg ut, få andre ting i hodet? Jeg vil i allefall prøve å jobbe. Men orker ikke så mye om dagene, har en kort lunte og er en elendig mamma. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje du kan ha godt av å komme deg på jobb som du selv sier... Prøv en mnd først og se hvordan det går.... Lykke til=))

Skrevet

Et vennepar av oss gikk fra hverandre for litt siden -skikkelig tøft brudd med mye krangling ang barna og hus og gjeld og slik. Begge to var veldig langt nede og var sykemeldt i et par måneder pga. dette.

Det er jo en psykisk knekk på lik linje med andre psykiske knekker, så hvis du mener at du ikke klarer å fungere skikkelig på jobb, synes jeg legen din bør sykmelde seg.

Skrevet

Jeg skal være teamleder i år også, og alt engasjementet jeg må ha til enhver tid på jobb....må liksom være 110% tilstede heletiden..kan hjelpe å komme seg ut, men hadde jeg i det minste hatt en jobb der jeg kunne gjemme meg inne på et kontor eller bak en dataskjem så hadde det kanskje vært lettere...jaja. Får prøve å se om det går bra. Men kanskje jeg skal si fra meg teamleder....

Skrevet

Personlig ville jeg følt det bedre å komme meg ut i jobb. Greit å få skifte fokus:0)

Og for MEG hadde det blitt feil å heve sykepenger, da jeg mener det ikke er grunnlag for det, om en opplever samlivsbrudd... Det er jo endel av livet, at det butter imot, og at dagene kan oppleves helsvart.... Uten at det er sykemeldingsgrunn.

Håper du kommer deg. Klem.

Skrevet

Hva ønsker du selv, hva klarer du? Om du gråter på jobb, sover dårlig og fungerer dårlig hjemme vil jeg absolutt si at det er en grunn til å sykemelde seg. Det du går igjennom nå må være ufattelig vondt! Kjenn etter hva du ønsker og trenger fremover. Samboeren min og meg sliter også fælt for tiden og det kan se ut til at det blir brudd. Som deg jobber jeg som lærer og det er tøft å gå på jobb hver dag med gråten i halsen. Har sittet på do og grått for så å måtte gå smilende ut til elevene mine. Men jeg klarer meg så langt. Blir det brudd er jeg redd for at jeg går rett i kjelleren.

Vi mennesker er forskjellige, vern om deg selv og barna dine nå.

Lykke til.

Klem.

Skrevet

Dette er ikke for å provosere noen, men: Samlivsbrudd gir ikke rett til sykepenger! Greit å være obs på dette..... Vet at mange selvsagt får det allikevel, men i følge regelverket er det slik.

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Ikke helt enig der, bøggly. Depresjoner som følge av samlivsbrudd gir rett til sykepenger. Man kan bli sykemeldt av psykiske grunner også. Mange får også andre psykiske problemer etter et samlivsbrudd - man vet ofte ikke grunnen til bruddet, og hva som har skjedd.

Skrevet

Hva med depresjonen,angsten og alt som følger med det da?Jeg var sykemeldt ganske lenge,og jeg hadde ikke klart å gå i jobb..

Skrevet

Enig med Sauen. Og uansett om det er "lov" eller ikke, så tror jeg det er ganske vanlig med sykmelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...