Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 har en sønn på snart 7 mnd, og han leker så godt på matta si, ikke et rolig minutt, opptatt hele tiden. legger meg ned sammen han, men han er for opptatt med lekene sine til å "ta seg tid " til å leke med meg:) får nesten dårlig samvittighet av at han er så tålmodig og trives godt med å leke alene.. bør jeg ha d? ikke misforstå meg, jeg sitter ikke på dataen og ikke gir han oppmerksomhet altså!! men han er så opptatt med lekene sine at han ikke bryr seg om jeg legger meg ned sammen han. leser ofte bøker og ser på bilder med han når han sitter i fanget, men på lekematta er han mer opptatt!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Vi har også hatt det slik. På lekematta/ gulvet er han opptatt lenge med seg og sine leker. Ofte legger jeg meg ned for å se om han vil leke sammen med meg. Noen ganger er han klar med en gang andre ganger vil han leke videre med leken sin først. Da ligger jeg gjerne ved siden av ham på gulvet (ser på, leser avisen, ...) til han er klar. Da leger vi "Tittei-leker", triller ball (han forstår ikke helt at ballen skal trilles tilbake), utforsker leker sammen, kjører lekebil, (alt skal inn i munnen), drakamp om lekene der vi bytter på å vinne, .... Nå vi skal ha en skikkelig kosestund legger jeg han på fanget og synger mens han spiser på tærne sine. Dette han vi holde på med i 30-45 min uten han blir lei. Bare smiler og lager kyssemunn. Når jeg gjemmer hodet mitt og sier: "Hvor er mamma?" Da svarer han:"BØ!" Sa sier jeg "BØ!" når jeg stikker hodet frem. Kjempegøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå