Gå til innhold

delamming, dere.........


Stella82&lilleprinsen08

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lyktes med delamming selv om de har veldig lite melk?

jeg har en sønn på tre mnd. jeg har lite melk, pumper ut ca 40 ml tilsammen på dagen, er nok litt mer på morgen. Pumper morgen og kveld for å holde på det lille jeg har, og av og til en gang til på dagen. Tilsammen minst 90 min ( jeg har elektrisk dobbel pumpe). Vi begynte med hjelpebryst da mini var ca 6 uker, å han har vrt storfornøyd med det til nå. Plutselig nå, de siste 3-4 dagene protesterer han vilt på dette. Ikke på puppen uten hjelpebrystet, men vil ikke ha med hjelpebrystet. Skriker og vrir seg bort. han har aldri vært begeistret for flaske, har kun fått det når vi har være ute, å på ett måltid ca 5-6 på morgenen. men for 3-4 dager siden fikk han plutselig teken på flasken, å roter ikke lenger så mye som før. Kankje det er en sammenheng med at han plutselig ikke vil ha fra hjelpebrystet.

Vi matet han med kopp de første 6 ukene, å byttet ut kopp med flaske da han var 6 uker. Jobbet i 2 mnd med å få opp produksjonen, ammet og ammet, pumpet og pumpet, men ikke mere melk. Så fant ut at vi bare måtte være glad for det lille jeg har.

 

Så nå sitter jeg å lurer på hva jeg skal gjøre. Om jeg skal droppe hjelpebrystet å bare gi det lille jeg har, og flaske i tillegg? eller hva bør jeg gjøre. Er redd han ikke kommer til å ville mer da siden jeg har så lite melk, men må kanskje bare gå sin gang, selv om det er trist. Er redd han kommer til å snu seg mot hele brystet om jeg fortsetter med hjelpebrystet.

 

Er det noen som har lyktes med delamming med så lite melk? Håper så manhe som mulig vil svare meg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ingen erfaring med del amming, men jeg har jo noen meninger om dette med amming. Jeg ville bare gitt det "lille" du hadde, og sett hvor lenge det varte, og gitt resten på flaske med morsmelkersatnining. Hvorfor skal vi styre så utrolig mye med denne ammingen, når dette egentlig er tiden for å kose seg med det lille nye mennesket? Jg personlig mener det altfor mye "ammepress" rundt omkring. Det er noen som ikke full-ammer av mange forskjellige grunner, og noen som ikke ammer i det hele tatt. Jeg mener det bør respekteres på lik linje med de som full-ammer. Morsmelkerstatningen er jo noe helt annet i dag enn den var før. Og ja jeg vet at morsmelk er det absolutt beste, men dersom det blir så mye styr og kav og rett og slett stress rundt dette at man ikke klarer å nyte dagen og slappe av, da mener jeg at erstatning er bedre. så jeg synes du bare skal gjøre det som får deg til å slappe best mulig av, babyen lider ingen nød om den ikke får morsmelk hele tiden. Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver også med pumping og amming litt om hverandre, eneste gangen på døgnet jeg har nok melk til å amme er på natten/tidlig på morgenen. Resten av døgnet får jeg ut 40 ml etter iherdig pumping, og det er langt ifra nok til et måltid for dette matvraket.

 

Dagene nå ser stort sett slik ut; ammer på dagens første måltid, det er som regel i 5-6-tiden på morgenen og resten av dagen får hun ca 40-50 ml MM på flaske + ca like mye erstatning.

 

Pumper for harde livet for å øke produksjonen, og ser at det sakte sakte går framover. Den første uka fikk jeg ut 15 ml hver gang, nå er det nesten 50 innimellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fpr svar KarinB. tror jeg kommer til å gjør det om det ikke snur utover dagen nå. Er jo ikke noe hyggelig verken for mini eller meg, å da føler jeg vitsen er borte. er bare så dumt det skal føles så leit, når man ønsker så veldig å få dette til. men men, de blir like bra på mme også ja. å det er jo koselig å se at han koser seg med flasken også. takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk til eg og Helene, så nå at du hadde svart. Lykke til med økingen;) det er gøy når man ser reultater. jeg pumper nå for å beholde det jeg har, er kjekt det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.jeg har også lite melk. jeg lyktes så noenlunde med å delamme førstemann, delammet han till 13 mnd (kun morgonen de siste 2 mnd). ammet først og gav mme på flaske etterpå. det er litt verre med nr 2, han tilbys brystet til vært måltid og ammer 2 -4 måltider til dagen, mest om morgonen, formiddagen, resten får han som mme på flaske. jeg pumper meg et par ganger ila av dagen slik at produksjonen skal holdes vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...