miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hei! Lurer på hvordan bl.sukkeret deres har vært? hos meg har det gått greit, men merker nå at jeg trenger mer insulin.
Lillelinn84ogEmilio Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Hei hei. Jeg har også dia type 1. I hbegynnelsen var jeg nødt å trappe mye ned på insulinen, trengte ikke så mye liksom... Men nå har jeg såvidt begynt å trenge litt mer igjen merker jeg, nå er jeg 18 pluss 3. Blodsk mitt har vært ganske så bra det, jeg passer på som en hønemor å da, HEHE.. Aldri vært så engasjert i diabetesen før... Hvor langt har du kommet da?? Får du god oppfølging, og hvor i landet er du fra??
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Hei du:) Jeg er14+5, og var på kontroll i dag. HbAic var på 5,8, og jeg er storfornøyd.!!! Har vært fint hele veien, men lenge siden det har vært så lavt:) Jeg og måler meg hele tiden, ca 10 ganger i døgnet tror jeg. Jeg kommer fra stavangerområdet, og går på sus på kontroll på fødepoloklinikk. Du da? jeg har vært på kontroller med indremedisiner, jordmor og diabeteslege siden uke 6. Har vært inne en gang i mnd, så jeg er godt fornøyd med deg. Forsto i dag at vi får en ekstra ul av sjekk av hjerter siden sjansen for misdannelse er noe økt hos oss. Hvor du kommer fra?
Sirtiella & lille Amalie Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 hei hei,... jeg har ikke diabetes men min far og min bror har diabetes 1.. lurte på om dere vet hvor stor sjangse det er for babyen å få sukkersyke når den vokser opp?? jeg har lurt på det lenge men ingen som kan gi meg svar liksom... har ikke spurt legen ennå da men tar masse prøver pga at dem har diabetes, så det må jo være en større risiko!.. klem klem:)
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2008 Dette har jeg desverre ikke peiling på...sorry! klem
Gulljnta Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Sirtiella: Tar du masse prøver i svangerskapet pga de har diabetes? Har besteforeldre og en søster med diabetes 1, men er ikke noe ekstra oppfølging pga dette. Det med at babyen kan få sukkersyke når den vokser opp, de legene jeg har spurt sier at diabetes ikke er arvelig, de vet ikke helt hva det kommer av? Viktig at du har et sunt kosthold i svangerskapet og at barnet ditt får det når h*n vokser opp.
Lemonia Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Hei, Jeg har også type 1 diabetes. Går til kontroller på Riksen. Er 23 uker i morgen og blodsukkeret mitt er fremdeles slik at det var før jeg ble gravid og jeg har ikke trengt å øke insulindosene. Regner med det kommer til å skje ganske snart, så jeg nyter det så lenge det varer.
Lemonia Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Sirtiella: Type 1 diabetes har en svært lav arvelighet, type 2 er mye mer arvelig. Det er derfor ingen grunn til at hverken du eller barna dine skulle få diabetes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå