Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Noen som har vært i Praha, gjerne med små barn? SKal reise dit i morgen og ska(må)l ha med minstemann på 1 år. Skal ha med bilstol og ordentlig vogn siden det er fullt av brostein, og en mei tai. Hvordan er det med barnestoler på restauranter ect? Kanskje vi bør kjøpe med en sånn provisorisk greie til å lage barnestol på vanlig stol? Noen tips vi kan ta med oss på veien? Ååååå, jeg gleder meg! Mannen vet ikke at vi skal reise en gang, han har bursdag i morgen så vi skal vekke han med billetter og ferdig pakket koffert, tjihi. Rett til flyplassen. =)
snuppedupp Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Beklager å måtte si det, men Praha er ikke særlig barnevennlig. Vannskelig å få tak i barnestoler og ikke særlig godt å gå med barnevogn utenfor hovedgatene. Men ha med godt humør så ordner alt seg. God tur !!
Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Vet det er lite barnevennlig, men det spiller jo ingen rolle for han om vi er i Oslo eller Praha liksom. Største skal til bestemor og bestefar. Tar med en sånn dings til å lage barnestol av jeg da.
Nemofish Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Så heldige dere er! Vi var i Praha da datteren vår var 10 mnd gammel, og hadde det HELT TOPP! Hadde hørt at taxiene kjørte sinnsykt fort og stygt, så vi bestemte oss for å ta buss og metro inn til sentrum. Det var veldig lettvint, og babyen satt i vogna si. Var god plass til vogna både på buss og metro! Vi hadde altså ikke med barnesete. Vi hadde også bare med en Carena Easy reisetrille, og det funket helt perfekt. Var skeptisk på forhånd, pga av all brosteinen, men det var som sagt helt problemfritt, pluss så mye enklere å frakte. Man rusler jo mer enn man løper på en sånn tur, og da gikk det helt fint. De hadde også barnestoler på alle restaurantene vi var på. Var ikke alltid de hadde det ute i restauranten, men om vi spurte så gikk de alltid og fant en til oss. Vesla vår storkoste seg, for det var jo så mye å kikke på! God tur, Praha er knall, også med barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå