Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere års venting er endelig min mann klar for å få barn med meg (han har to fra før). Vi er gift, og jeg er 32. Det er på høy tid for meg. Ble overlykkelig da han ga beskjed om at han ville, dette har vært et veldig sårt tema lenge. Jeg vil slutte på p-piller nå, men nå kvier jeg meg fordi vi skal til Tanzania i julen og ferien er bestilt og betalt. Jeg vet det kan være problemer med Malariamedisin som gravid.

 

Det kan ta lang tid, så om jeg slutter nå er det slett ikke sikkert jeg er gravid under reisen. Eller jeg kan faktisk være i 4. mnd.

 

Hva ville dere gjort? Burde vi vente til etter jul for så å starte prøvingen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du tatt alle de andre vaksinene man må ta?! Jeg ville ringt reiseklinikken og hørt hva de anbefalte... er vel også flere vaksiner man ikke bør ta som gravid...

Skrevet

Tenkte da å ta alle de andre vaksinene asap. Gjelder vel egentlig bare 1, er fullvaksinert for det meste...

Skrevet

man må jo ikke ta maleriamedisin til alle årstider der nede... har du sjekket det!? jeg var i namibia på høsten og trengte ikke å ta maleriamedisin...

Skrevet

Jeg ville ikke reist til Tanzania under en graviditet. Du kan få pengene tilbake på forsikringen hvis du blir gravid. Du kan ikke ta malariamedisin mens du er gravid og hvis du får malaria har du stor sjanse til å abortere. Så, unngå malariaområder i graviditeten!!!!

Skrevet

Og i jula er det regnsesong (masse mygg), og Tanzania er et malariaområde, det er ikke Namibia.

Skrevet

Isj... dette var jo ikke godt nytt! Ikke det jeg ville høre... hehehe.

Har i alle tilfelle bestilt time hos legen min på mandag, for å snakke litt om dette og hint. Synes det er greit før vi sette i gang.

 

Tror avbestilling er uaktuelt da dette er en dobbel 60-årsgave til mine foreldre som de bestilte i april, og vi er en storfamile som skal reise sammen.

 

Jeg er bare så usikker på om jeg bør slutte på piller nå, eller om det er dumt pga turen, om jeg bør avhormoniseres etc. Jeg har ventet så enormt lenge å at han skulle ønske å få barn med meg, og vi er endelig et langt skritt videre. Plutselig passet liksom ikke drømmeturen likevel... Men den passer jo heller ikke med småbarn (safari etc), så jeg har vel kanskje egentlig ikke noe annet valg enn å smøre meg med tålmodighet og vente med å prøve til etter jul...

Skrevet

Jeg vet at det aldri er en garantie for ikke å bli smittet av malaria, men min søster har bodd i Tanzania i over ett år uten verken vaksine eller tabletter og har ikke fått malaria, men man vet jo aldri! Hva med å slutte på pilla nå, mange brukr jo en god stund etter at de har sluttet på pilla, til de har normale sykluser igjen, så kan dere jo bruke kondom fram til Tanzaniaturen? Og forhåpentligvis er syklusen da i orden og dere er klare med en gang dere kommer hjem?

Skrevet

Jeg har ikke så mye peiling på malariagreiene så jeg kan ikke uttale meg om en mulig graviditet. Det jeg ville si er at det ikke er sikkert det tar lang tid før syklusen er i orden etter p pilleslutt. Jeg ble gravid på første forsøk etter å ha slutta på p pillene. Noen er faktisk veldig fruktbare da. GIkk da på yasmin p piller.

 

Skrevet

Jeg går på Yasmin jeg også. Har gått på Trionette og Yasmin i 14 år uten opphold. Er sååå klar for å slutte med de og starte spenningsperioden! Skal til legen mandag, så får høre med henne.

 

Ang Malaria så er det bare noen mygg som er bærere av sykdommen. Jeg tenker at ved å beskytte seg godt mot mygg og bruke myggspray(graviditetsikker vel og merke) så er man mer sikker?

 

Er jo ikke sikkert jeg er gravid engang til jul. Jeg vet jo ikke engang om jeg kan bli gravid... Så det blir liksom så hypotetisk å tenke sånn og utsette til etter jul... men hva gjør alle de som reiser mye? Kutter de ut å reise når de skal forsøke å bli gravide?

Skrevet

åå jeg vet hvordan du har det. vente og vente på en mann som aldri blir "klar", og så skjer det.. det sier seg selv at du ikke klarer å vente til etter jul :) det er bare å sette i gang. tanzania er ikke verdens verste land å feriere til mtp event graviditet. dere skal vel bo sivilisert og bra som turister flest der. hør med legen om vaksinene, for sikkerhetsskyld. det må vel gå an å gjøre dette på en måte så du slipper å ta skadelige vaksiner etter at du blir gravid.

som regel får du mensen kjapt tilbake, ikke no spes kluss med hverken trionetta eller yasmin (prøvd begge) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...