NoDoubt Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Banner dere mye og banner dere framfor barna? Jeg må ærlig innrømme at det blir litt banning her i huset. Både jeg og gubben banner litt i det daglige og dette har vi ikke klart å kvitte oss med selv etter barna kom. Men vi går ikke sånn: "Herregud, faen i helvete så du den ræva?" Blir mer sånn: "Herregud. Det gikk kjempe bra. Over all forventning." Tror faktisk at barna våre er vant med litt banning og ser derfor ikke på det som noe de skal teste oss på. Eldste jenta på 4 år bannet for første gang i sommer. Vi tok tømmerrenna og da vi kom ned fra siste bakken så tok hun et dypt åndedrag og så kom det et "herregud". da måtte jeg faktisk nesten le;D Minste på 2, 5 år har aldri enda bannet og hun har et meget godt språk for alderen. Så hvordan er det hos dere?
lillebror er " forsinket" Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg forbinner ikke herregud med banning. Selv banner jeg aldrig, da jeg mener det er mangel paa ordbruk. Mannen min banner noen ganger, men det er sjeldent. Gutta har begynt aa banne litt naa i sommer. Det er etter at jeg kjopte alle olsenbande filmene. Der sier de jaevla dritt osv. Forklarer at det ikke er fint aa hore paa, men det hjelper lite.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Banner ikke heller med andre ord enn herregud, har sagt til meg selv at jeg må slutte før ungan lære seg det. Men det klarte jeg ikke. Nå i sommer begynte eldstemann å si "herreguden" hele tiden, og da tar jo jenta etter han selvfølgelig. Nå som jeg har sagt at det egentlig ikke er ett fint ord å bruke ble det iallefall populært. Så nå prøver jeg å ta meg selv i å heller si, herreminn, eller herreli.. å se om de da snur av seg selv.. Er jo ikke det verste ordet da, men litt dumt å bruke det hele tiden av små barn..(og av meg selvfølgelig)
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Eh jepp. Er forferdelig dårlig der og prøver å ta meg inn. Jeg jobber iherdig med å slutte, men det er en del stygge ord der enda. Det er ikke fint verken når barn eller voksne banner.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 ser heller ikke på Herregud som banneord:) Jeg banner litt, ja...
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Kan banne litt men ikke i nerheten av storebror.. han tar opp alt for tiden =)
blond Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Det hender det kommer ei glose, men prøver å la være. Ikke så lett når man er dritsliten og lei!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Jeg banner så og si ikke, har vært veldig bevist på det etter jeg fikk barn. Samboern banner litt, han har sjerpa seg utrolig mye, men litt henger alikevel igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå