augustmamma08 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hei, jeg har tenkt å benytte meg av hotellet på Ullevål denne gangen, hvis alt er bra med mag og babyen da. Forrige gang fikk jeg plass på barsel av ulike grunner. Så nå er jeg spent på hvordan hotellet blir. Er dere fornøyd? Følte dere at dere fikk nok hjelp eller for lite eller evt. for mye hjelp? Overnatta pappa'en der, eller var det like greit for alle at han sov hjemme, syns dere? Er glad for å få høre noens erfaringer!
snart i mål?? Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Hotellet var fint da jeg fødte sist for fem år siden, men det er ikke lett å få hjelp til noe (etter min erfaring). Det varierer vel etter belegg, det var helt fullt da jeg var der. Det var ei sur gammel dame som var innom og grynta til meg en gang om dagen, ellers lite annet. Jeg spurte mye om hjelp siden jeg hadde så utrolig vondt i underlivet, men fikk bare høre at nå var jo alt over. Da jeg skulle reise sjekket de meg og jeg var helt blå - da spurte de hvorfor jeg ikke hadde tatt smertestillende siden det ville gro bedre da. Jo takk for informasjonen - litt sent! De krysset av for at vi hadde vært på førstegangs og avreise- samtaler og alt mulig uten at vi hadde det, og hadde store problemer med å finne noen som ville snakke med oss siden de påstod at vi hadde vært gjennom det.. Samtidig var det en stor frihet, og man kan slappe av og ha besøk når man vil. Det var fint å kunne ha pappa der, iallefall for førstegangsfødende. Det er sikkert lettere det at man skal klare seg selv når man har vært gjennom det før, tenker jeg. Restauranten har mye og god mat, og man får riktig fetet seg opp til å kunne amme Samtidig var det tøft å stå opp fra senga, stå i kø for å sjekke inn på hotellet og få mat like etter å ha født... Og de har kleskode i restauranten, ikke lov med joggebukser etc!
Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Kleskode!!?!? Så nybakte mammaer må tvinge på seg jeans og "fin"klær for å få mat da? Er du helt sikker på det, i så fall håper jeg at det har endret seg..
snart i mål?? Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Jeg går på kontroller der nå, så vet at det fremdeles henger skilt om kleskode. Man trenger ikke finklær, men det står altså at det ikke er lov med joggebukse!
beibis Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Jeg var på hotellet på Ullevål etter en operasjon i fjor høst. Er kleskode i kantina/restauranten, men den går mest ut på at man ikke skal vandre rundt i pysj og morgenkåpe. Man må se litt ordentlig ut, liksom. Jeg hadde joggedress og det hadde vel nesten alle andre der også. Fikk ikke noe tilsnakk for det.
Asobi Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Det går fint med en joggebukse, men pysj og morgenkåpe går ikke. Jeg har en sort, myk mammabukse fra HM som jeg skal ha på meg etter fødsel. Tror ikke det skal bli noe problem å få mat ikledd den buksa. Maten i kantina der er god, men det er tider som man må forholde seg til, så det kan være lurt å sette på alarm slik at man rekker måltidene. Evt. kan man gå ned å hente mat og ta med opp på rommet.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Ok Da skjønner jeg, hadde ikke tenkt å vandre ned i morgenkåpe.
*Mamma og lille gull* Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Sikkert tit spm, men må man bestille noe på forhånd der, si ifra at man er interessert eller noe? litt vanskelig siden man ikke vet når babyen kommer... får man alltid rom der eller kan man risikere at det er fullt?
¤¤angelina¤¤ Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Jeg har så og si bare dårlige tanker om hotellet, streva med ammingen og ventet opptil 1,5 time før noen kom for å hjelpe. Mye grining og fortvilelse. Tror at hotellet er supert hvis alt går bra, men kun 2 personer på hele etasjen, så vanskelig å få hjelp. Man blir sendt direkte til hotellet hvis alt ser bra ut, trenger ikke bestille noe. Beklager at jeg er så negativ, men jeg har bare ikke noe særlig positivt å si. Skulle kanskje holdt kjeft da, men greit å være forberedt på det verste så blir man kanskje positivt overrasket Håper at alt går knirkefritt, da er det sikkert et supert sted. Lykke til!
snart i mål?? Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Jeg hadde også problemer med å få ammet grunnet at hun ikke ville våkne. Personalet fortalte meg at jeg MÅTTE amme så og så mange minutter før vi la oss, det var veldig viktig å få henne våken og vi skulle be om hjelp dersom det ikke gikk. Vi ba om hjelp og hjelp og ja, ja, ja, vi kommer. Ingen kom og var vpkne og prøvde nesten hele natta uten at det gikk. Så viste det seg å ha vært siste natt på ett år vi kunne ha sovet egentlig! Vi var også veldig misfornøyd med hvordan det var å få tak i veiledning/hjelp, ja. Måtte overnatte i blodig fødeseng først siden det var fullt, folk ut og inn hele natta, på morgenen ble vi trillet inn i et annet rom med mange andre som ventet. Utpå dagen fikk vi besekjd om at vi kanskje mått bo på gangen... Vel dette var da også en hektisk vår samtidig som Martha Louise fødte på Riksen og alle derfra ble sendt til Ullevål... Håper det ikke er ofte slik.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 Jeg er nok litt delt i mitt syn på Pasienthotellet, men vil så absoslutt dit neste gang også. Som andre her skriver så er det godt å kunne ha besøk når man vil, og vi fikk også - etter noe masing, man må bare ikke gi seg - hjelp til ammingen. Tror jeg ringte minst en gang om dagen og en om kvelden/natta de tre dagene vi var der, og selv om vi måtte vente en stund kom de med en gang. Og da jenta hadde gått ned litt mye da vi skulle hjem, holdt de oss tilbake og ga ekstra ammeveiledning før vi fikk reise. Det største problemet var vel at alle som var innom hadde litt ulike teknikker å vise frem, fordelen var jo at jeg da kunne kombinere litt fra flere. Jeg fikk nok litt prestasjonsangst også, for da vi kom hjem fikset vi det sånn passe i løpet av noen dager og nå en mnd. senere går det nesten på skinner Vi hadde også en person som kom inn til oss en gang på hver dagvakt og hver kveldsvakt, men på natta var det helt tydelig lavere bemanning og jeg vet at de som slet mer enn meg var mindre fornøyde. Magen min kjente de ikke på før siste dagen, men de maste hver gang de var innom om jeg var sår på brystene og om renselsen så bra ut. Men maten er et kapittel for seg. Tidspunktene for de ulike måltidene passet som regel ikke vår lille baby i det hele tatt - hehe. Så det ble en del mat opp på rommet, og noen ganger gikk vi ned for å spise på skift. Et par ganger glemte vi det også, men da er jo kiosken åpen og de har gode rundstykker og andre ting der også - den med røkelaks var himmel etter nesten 10 mnd uten :-) Men jeg synes nok hotellet kunne hatt gratis te og kaffe til mor og far...
minou Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 For meg var hotellet HIMMELRIKE etter å ha tilbragt 12 timer på barselavdelingen. Det er ikke mer hjelp å få eller mer bemanning der, for å si det slik...i løpet av de tolv timene var det EN person som stakk nesa innom rommet vårt. Hun skulle liksom lære meg å amme, men hun var grov og brutal og fæl. Ingen sjekket jenta mi, ingen hjalp oss/lærte oss å stelle henne, ingen sjekket hvordan jeg hadde det....og vi var jo liksom der på på overvåking fordi jenta hadde svelget litt vel mye forurenset fostervann...skulle tro at noe av vitsen var å sjekke til oss innimellom. Og så ble det jo ikke bedre av at vi hadde dobbeltrom og at det ikke var plass til pappa'n noe sted. Vi måtte sitte på gangen for å få være sammen, ergo fikk ikke jeg sovet heller. På barselhotellet fikk vi veldig mye oppfølging, syntes jeg. De var innom på eget initiativ flere ganger i tillegg til at de kom når jeg spurte. Det er litt pes med alle tidene man må huske (innskrivings- og utskrivings-samtale, blodprøvetaking, fysioterapi, faste tider til måltider), men når man har lært seg til å hente maten opp på rommet (evt.s ende mannen ned og hente), går det også mye bedre. Jeg håper de har plass til oss denne gangen også. Hvis vi havner på barsel skal jeg i såfall sende hjem mannen min...så kan i allefall én av oss være uthvilt når vi kommer hjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå