Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Etter min erfaring, anbefaler jeg ingenting. Jeg spydde når jeg hadde åpningsfasen, så alt jeg "ville" ha, var vann.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Jeg ville pakket ned frukt. Det du eventuelt har dilla på. Muligens brus. Ellers muligens noe junky som er lett og godt å spise, f.ex kjeks, sukkerbrød, el lign. Driter i kaloriene da, bare gi meg næring nå!
Gjest Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Tenkte verken på mat eller drikke da jeg fødte. Merket at jeg var sulten da alt var over.
Tobarnsmor:) Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 jeg er førstegangsfødende. men jeg tror jeg skal pakke ned en faske med vann, imsdal. og en pakke marie kjeks, i tilfelle jeg skulle være kvalm. det er omtrent det eneste jeg kan spise når jeg er kvalm^^ dessuten er det godt ellers også! =)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Jeg hadde ikke tenkt på noe i forkant da jeg fikk guttungen. Men med nesten to døgn i fødsel, skal jeg tilstå at jeg var glad for at det var en Narvesen med deilige pølser og risifrutti! :-D Gikk ned på høykant imellom slagene.
Sch75 Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Jeg drakk ca tre mugger med isvann under fødselen, som varte i 8 timer...Jordmor satte kateter på meg da det nærmet seg slutten, men der var det ingenting, gitt! Så det er tydelig at det er litt væsketap. Kjæresten min hadde det som ritual mellom hver ri, at han stod klar med isvann til meg. Det fungerte ypperlig. Lykke til, damer!
Gjest Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Denne gangen skal jeg ha med sportsdrikk, Xl1 eller lignende. Bare vann er ikke mye energi i, faktisk lik 0. Å tygge kan by på problemer på slutten, men i starten skal jeg få i meg et lett måltid, brød med egg, salat. Nøtter og rosiner er fint så lenge du kan tygge (når man har litt pause mellom riene).
Kulå Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Sportsdrikker vil jeg anbefale, gir rask energi og smaker ganske godt, ikke alle da.... Ellers så har jeg ikke tenkt på annen mat.
Herkules Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Sist ble jeg lagt inn når vannet gikk. På sykehus får man 2 måltider i døgnet med middag kl 13 kveldsen ble derfor mitt hovedmåltid med 4 brødskiver og ikke lenge etter ble jeg sulten igjen Jeg hadde ulvehunger på kvelden og spurte jm om det var typisk før fødsel. Nei svarte hun og lo, men jeg tror nok kroppen min ladet opp til fødsel. Jeg spiste godt, og når fødselen startet kl 3 så gikk jeg rett i kraftige rier Med en kraftig effektiv og rask fødsel på 6 timer fra start til slutt så rakk jeg ikke å tenke på mat eller drikke. Neste gang vet jeg jo ikke hvordan det blir., men med den sulten jeg følte sist så skal jeg sørge for å ha med sukkerholdig brus og mat jeg liker. rosiner er nok et godt tips selv om jeg ikke vet om jeg ville fyst på det så er det veldig bra når man trenger energi.
Reiki 73 Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 yoghurt må vel være lett å få ned :-) og mye vann
Gjest Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 I begynnelsen av fødselen var jeg veldig sulten, altså når riene er lette over kommer med 5-8 minutters mellomrom. Da jeg kom på føden var jeg imidlertid kjempekvalm av all den søte væsken jeg hadde drukket (hadde sånn heslig søtsmak i munnen), og den førte til at jeg kastet opp i ett kjør. Fra de tok vannet til at jenta kom ut, tok det nesten 7 timer, og på den tida drakk jeg masse vann og to biter av en safari-kjeks. Ikke lett å spise når du har 1 minutt på deg fra èn uutholdelig ri til den neste. "Dessverre" hadde jeg bakt pizzahorn for å ha med på føden, og de satt samboeren min og gumlet på. Luktet godt... =) Men jeg anbefaler absolutt å ha mat i bagen til etter fødselen! Vi fikk brødskiver og joghurt like etterpå (rundt kl 21), og utover natta var vi så sultne at samboeren min måtte dra ned på Shell.
1+2=3jenter Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Under fødselen tenkte jeg ikke på mat, kastet opp et par ganger og. Drakk sikkert bare noen få slurker vann. (Vannet gikk forresten kl 09 hjemme, riene startet ca 15min etterpå, og 13.35 var alt over). Men etterpå skal jeg si det var ei som var sulten. En pakke bixit med sjokolade gikk ned på høykant. Den kjeksen har aldri smakt så godt som da:-)
Herkules Skrevet 6. august 2008 #15 Skrevet 6. august 2008 mente 3 måltider da Ja vi fikk brødskiver kl 10 ca etter fødselen og middag kl 13 men den middagen fikk ikke jeg ned en bit av grusom var den, men det var den eneste elendige middagen på sykehuset så jeg skal ikke klage
Lissi99 Skrevet 10. august 2008 #16 Skrevet 10. august 2008 Hadde ikke med meg noen ting på føden! Og ikke trengte jeg det heller, mat var ikke i tankene i det hele tatt under fødselen. Drakk to slurker vann fra et glass i løpet av 7 timer. Men etter fødselen var jeg skrubbsulten og kunne godt tenkt meg noe annet en brødskiver
trollmor85 Skrevet 10. august 2008 #17 Skrevet 10. august 2008 tenkte ikke på mat under fødselen, men så kom jeg på sykehuset en time før jenta mi var ute.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 10. august 2008 #18 Skrevet 10. august 2008 Jordmoren min anbefalte drikke med sukker i, som ga energi. Lite positiv til at vi skulle ha i oss bare vann...
temine Skrevet 10. august 2008 #19 Skrevet 10. august 2008 Kommer ikke til å pakke med meg noe mat eller drikke. Tenkte ikke på det sist, og ser ikke for meg at jeg får tid til noen rastepause denne gang heller. Alt var over på 3 timer, var først noen timer etter fødselen jeg ble sulten...og da var det bare å gå i kjøleskapet å forsyne seg med det jeg måtte ønske...eller tusle ned i kantinen å kjøpe noe. Og om jeg mot formodning ikke skulle ville ha noe av det de hadde der, er jeg ganske sikker på at min kjære ville kjørt ganske langt for å skaffe meg det jeg ville ha om jeg bare hadde spurt:)
Lilje74 Skrevet 10. august 2008 #20 Skrevet 10. august 2008 Mor får mat på sykehyset, men ikke far... så iallefall viktig å ha med noe til ham. Hvis man pakker baggen i god tid i forveien kan man iallefall sørge for at det ligger noe energigivende der som en god nøtteblanding f.eks. Får man tid kan man jo ellers smøre niste + sørge for en flaske eller to med noe kaldt å drikke. Jeg har litt dilla på eplejuice (Nora sin som ikke er tilsatt ekstra sukker) så det hadde vært deilig å ta med... Husker ikke hva vi gjorde forrige gang... Kan ikke huske jeg spiste noe før etterpå. Drakk sikkert vann. (Er ikke glad i brus). Og mannen min fikk faktisk frokost på sykehuset fordi de var greie etter en lang natt, så han dro hjem igjen med matpakken for å sove...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå