Mamma Mirabell Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Pynter dere barna deres skikkelig på første skoledag? Gutter altså.. Lurer så fælt på hva jeg skal kjøpe til han jeg.. Skjorte eller bare "pene" hverdags klær?
Gjest Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 For gud skyld, ikke pynt ham. Ren og pen, men ikke pyntet.
Mamma Mirabell Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 nå tenkte jeg ikke pyntet som i svarte pen sko og slips og sånn da.. hehe syns jeg ser han.. men en kule skjorte under en genser som liksom er litt mer "pyntet" tenkte jeg da :).. eller er det ingen flere som har tenkt i de baner??
Gjest Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 En fin jeans eller annen bukse og ei kul skjorte til er jo supert. Gjerne med genser over om det er kaldt. Det blir jo stilig.
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Ja, skjorte under genser, og en tøff\fin bukse hadde jeg absolutt tatt på ham. Er vanlig å pynte seg litt ihvertfall. Er en stor dag da:o) Lykke til med skolegutt:o))
Gjest Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Nei så vondt vil jeg ikke sønnen min! Han har fått gått litt rundt i butikker med meg og velge seg ut klær han selv ville ha på seg og synes var kule. Dette er hans store dag og han må få velge det han føler seg mest komfortabel i. Eneste jeg satte foten ned på var joggebukse, det får han ikke gå med på første skoledag. Så han har funnet seg et antrekk som han var strålende fornøyd med og som jeg også synes var fint nok :-)
Gjest Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Nå har ikke jeg noen barn som skal begynne på skolen, men husker selv hvordan et var å få på klær man syns var teite etc. Jeg hadde gjort som Alva.. Hvis jeg ikke kjenner denne tassen min helt feil(og pappan hans) blir det nok fotballdrakt og olabukse om noen år tenker jeg. Hehe
Gjest Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Greit nok det der skjorte-under-genser forslaget, men det går ikke i min kategori for å pynte skikkelig.
Bøggly Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 De aller fleste guttene på min sønns trinn i fjor (1.trinn) hadde nye hverdagsklær. Dvs Kuuuuule jeans (i deres øyne), ny t-trøye m enten jakke eller tøff genser (gjerne hettegenser) over. Så ingen som var "pyntet".
Gjest Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Vanlige klær, men de skal helst være nye og KUUUUULE ;-) Ikke penklær!!!!!
Gjest Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 (MÅ jo bare svare igjen..) Husk på at det er gutten din sin dag og at det er han som skal føle seg sikker på seg selv. Hvis kuuule jeans og spiderman t-skjorte (eller hva nå en går med i 1. klasse) kan hjelpe ham, så la ham få gå med det. Mener jeg.
*Andreapus* Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 Min er er ren og pen, ikke stivpyntet da. han skal gå i dongeri shorts og en vanlig t skjorte. casual men pent fordet..
Gjest Skrevet 6. august 2008 #13 Skrevet 6. august 2008 Akkurat det sønnen min også valgte seg ut :-) Kule jeans, kul t-shorte og hettejakke/genser til å ha utenpå. Da kult i hans øyne vel å merke, hehe... Men jeg synes det var helt greit jeg også og gensren/jakken var faktisk rød med sort motiv på så det ble litt farge på ham også :-)
Mamma Mirabell Skrevet 6. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 6. august 2008 Takk for svar alle sammen Da er jeg enig med dere alle sammen Det blir en tøff bukse og en kul genser til :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå