Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Den bære bøyle saken tenker jeg på. Vi har iso fix base til stolen vår, og fikk beskjed om at bøylen skulle være oppe som en ekstra sikring ved påkjørsel bakfra. Da er det jo ikke noe som holder stolen ned mot gulvet, siden basen kun er festet i de krokene. Men ei veninne har samme stol og base, men kjører alltid med bøylen nede. Hva gjør dere, og hvilke anbefalinger har dere fått fra selger / leverandør ? Vi har maxi cosi cabriofix sete.
BettyBoob Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 jeg ville fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke jeg ¨ setet jeg hadde da pjokken var baby, der skulle bøylen være oppe iallfall.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Trodde det var en såkalt veltebøyle, jeg. Som sikrer ved velt osv? Altså: kjører selvsagt med den oppe.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Det står jo ganske klart og tydelig i bruksanvisningen at bøylen skal stå opp.
Mamsen og lillegutt Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Bøylen skal være oppe. for hvis du krasjer så treffer bøylen bilsetet i stedet for at ungen treffer bilsetet og blir slått.... Fikk skikkelig dårlig samvittighet ene gangen jeg glemte det. men vi har ikke krasjet altså.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 den SKAL stå oppe, hvis man skal bruke stolen korrekt. ellers vil babyen ansikt være det som treffer seteryggen i bilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå