Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Husker ikke nøyaktig med eldstemann, men tror det var da han var noen måneder over 2 år. Minsten er nå snart 19 mnd, og hopper rett opp fra gulvet uten å holde i noe ;-) Han er så fornøyd selv, og utrolig festlig. Han gikk da han var 10 mnd da, så kanskje han er generelt tidlig ute motorisk..?
Gjest Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Simon var vel nesten 2år synes jeg å huske....vi var på hytta i påska våren 2000 og han drev å hoppa i senga husker jeg...og så hoppa han på gulvet etterpå. Clara var vel litt over 1 1/2år, husker hun sto å hoppa ved senga til lillesøstra på sykehuset, da hadde jeg aldri sett hene hoppe før, hun hadde kommet på det hjemme hos besteforeldrene, de hadde passa henne ei uke da. Hun var 10 mnd da hun gikk forresten. Leah gjør iherdige forsøk da, men greier ikke hoppe med begge føttene, så hun står å svaier med knekk i knærne og løfter en og en fot......festlig syn i grunn. Spet på når hun hopper, hun var 9 mnd da hun slapp seg og gikk selv. Så det kan være noe i det du skriver, noen er litt tidligere motorisk, ser forskjell her også. Hun yngste har vært tidligst sånn sett, men språklig er hun senere enn de to storesøsknene, hun forstår hva vi sier, og har noen ord, men hun forholder seg for det meste helt taus. Hos søsknene har skravla gått fra de klarte å lage de første lydene....lik meg...hehe...pappan skravler også....så hun er nødt til å ha det etter sin farfar tror jeg, han er vel den mest stillferdige i familien... I hvertfall fascinerende hvor forskjellige barn i en søskenflok kan være, både i forhold til utvikling og personlighet.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Ja, det er veldig forskjellig. Minsten har holdt på lenge med å prøve å få begge beina opp, og det var ikke før i forrige uke at det gikk ;-) Han er også seinere ute med språket enn broren var. Det er rart at de kan bli så forskjellige, ja ;-)
Gjest Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 rundt halvannet. han er kjempeflin til motoriske utøvelser (godt,når han henger milevis etter når det gjelder språk) han hopper lander og går rett rundt ved å stupe kråke... lille propellen
Gjest Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 hvor sen er'n? var fest i stua istad når mini sa . mamma, mej (mere) eple-jusshhhhhhh
Gjest Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Tja, sammenlignet med broren er han sen (men han var veldig tidlig!) Hadde et utrolig ordforråd da han var 2 år. Vil tippe minstemann egentlig er ganske gjennomsnittlig språklig sett - kommer nye ord hver dag nå. Det løsner nok for lille turbo også ;-)
Gjest Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Tror det er en sammenheng der ja. Min eldste var godt over 2 år før han kunne hoppe og han var/er litt stiv grovmotorisk, lang og tung benbygning. Mellomste var veldig tidlig morotisk gikk også når han var 10 mnd som din og er liten og nett i kroppen og han hoppet skikkelig da han var rundt 19-20 mnd.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Okei ;-) Det rare er at guttene mine har vært omtrent akkurat like store hele tiden. Minsten er om noe bådelengre og tyngre enn eldste var. Men han er fryktløs da, men eldste var litt forsiktig og pysete ;-)
My little girl_ Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 Snuppa her hopper som en gal, hun har hoppet fra 14 mnd, hun letta ikke ordentlig med engang da,men nå letter hun som bare det, er 17 mnd;)
Gjest Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Vår har ikke gjort annet enn å hoppe i hele sommer Hun blir straks 2. Hun begynte med dette i våres, men da ble det ikke ordentlige hopp, med begge bena over bakken på en gang. Men de siste månedene er det ordentlige hopp.
Sabina og gjengen Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Oi, min var visst veldig tidlig han, han gikk uten støtte da han var ni mnd og da han var elleve mnd hadde han vært med på Norway cup og sett onklene sine spille fotball så han både hoppet og sparket ball fra han var 11 mnd. Men han har vært innmari tidlig motorisk sier HS. Bhg sier han er tidlig språkmessig også, men etter å ha lest her så tror jeg han er ganske normal, han blir to år om et par uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå