nurket4a Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Mini våkner alltid om natta å skal over i vår seng. Og med en trett mor har han fått lov til det, kanskje ikke det lureste vi har gjort ettersom det nå er hver natt... Så nå har vi bestemt oss for å få han til å sove i sin seng hele natten. I går kveld våknet han kl 23.30 og var da klar for å komme over til vår seng, endte med hyling og skriking. Men hvor lenge skal man egentlig la han skrike før man gir etter? Her er forskjellen på meg og samboer stor!!! Han gråt ikke hele tiden, men fikk det ikke stilt før kl 00.45 og da sov han av utmattelse i sin egen seng. Men mammahjerte har veldig vondt og mener at dette er ikke rett. Han skal ikke skrike så lenge. Ender jo opp med en diskusjon mellom meg og bf, og han synes at jeg er teit og at barn ikke har vondt av å gråte litt... Noen som har gode råd å komme med?
Nætte;mortil2 Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Hvor stor er han?? Det er litt viktig syns jeg.. For litt gråt skal gå greit, men ikke mye.. Og da kanskje med mamma eller pappa på siden av senga for å holde i hånda og stryke litt på kinnet.. Hvis barnet er stort, sånn nærmere ett år, så er det jo kanskje på tide å lære han at natta skal det soves stort sett i egen seng.. Kanskje en versjon av en sovekur? Kun si at nå må du sove i egen seng, og så holde litt i hånda første kvelden.. Og når han gråter så gå bort men ikke løft opp, bare trøst nedi senga, og så utvid det litt etter litt? Vent et sekund ekstra før du går bort for hver gang.. Vet ikke jeg, for jeg er så trøtt på natta at tuppa på 7 uker ligger stort sett bare sammen med meg, men skal prøve snart å være så våken at jeg får flytta henne over i egen seng etter mating..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Har det litt på samme måten, bare at her e det om morningen... Han e bare 5 måneder og sover godt. Men når han våkner i fire, fem tiden og jeg gir han vann (sluttet med pupp om natten han ville ikke ha, også prøvd flaske ville ikke ha den heller) så roer han seg. Gir tutten og håper han skal sove videre, men neida. Han har andre planer... Sutrer og syter i sin egen seng til mor blir lei og tar han i vår seng. Ikke altid han vil sove da heller, men jeg står ikke om i fem tiden... Vet jo innerst inne at jeg bare må la han ligge i sin seng, men er så vanskelig når klokken er fem og en selv bare har sovet i 5 timer... Men må bare gjøre det, legge meg tidligere så jeg selv er litt mer våken på den tiden og bare la han ligge der å syte.. Sover på samme rom som oss. Har ekstra soverom, men må rydde veldig der før vi flytter han over.
nurket4a Skrevet 6. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2008 Han blir 1 år om noen dager. Har selvfølgelig ikke vondt av å skrike litt, men mammahjerte har nok mest vondt. Han sovnet ved at pappan satt ved siden av senga og strøk på han. Jeg klarte ikke være på rommet til slutt, så jeg var i stua!
Nætte;mortil2 Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Gråt er ikke kjekt nei.. Skjønner deg godt.... Mamma hjertet blør hvis mine barn gråter så den kjenner jeg til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå